ترندهای روز

آدم‌ربایی برای وصول طلب خیالی

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

پرونده این تاجر در شعبه دوم بازپرسی بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران در حال رسیدگی است و در حال حاضر با دستور بازپرس حمیدرضا کیستی، این مرد میانسال توسط ماموران اداره پلیس آگاهی بازداشت است. تحقیقات پرونده تکمیل شده و افرادی که او برای آدم ربایی استخدام کرده است. دستگیر شود

رسیدگی به این پرونده از اوایل در دستور کار ماموران آگاهی تهران قرار گرفت شهریور در ماه دوم خانواده برای شکایت از ناپدید شدن دو مرد به دادسرای جنایی و پلیس آگاهی مراجعه کردند. دو خانواده در شکایت خود گفتند که پدران دو خانواده که مردان میانسال و همکار هستند و در تجارت میانجی گری کار می کنند با هم ناپدید شده اند.

به این ترتیب با دستور بازپرس کیاستی تحقیقات مقدماتی آغاز شد و پس از مدتی دو مرد مفقود شده با پای خود راهی اداره آگاهی شدند. زمانی که تحقیقات شروع شد، دو آزاده گفتند: برای بازرگانی که می خواهند از کشورهای دیگر به ایران کالا وارد کنند یا قصد صادرات دارند، امور اداری، مالی و اعتبارسنجی انجام می دهیم. افرادی که ما را ربودند پس از چند روز ما را آزاد کردند.

این دو در مورد آدم ربایی نیز گفتند: هر دو سوار ماشین بودیم که به جایی برویم که ناگهان ماشین دیگری جلوی ما پیچید. چند مرد مسلح نقابدار از ماشین پیاده شدند و ما را به اطراف تهران بردند. آنجا ما را کتک زدند و ۳۰ میلیارد تومان از ما طلب کردند، اما نمی دانیم چه شد که تصمیم گرفتند ما را آزاد کنند و ما را در خیابان رها کردند.

این ۲ مرد ربوده شده از احتمال دست داشتن یک تاجر در ربوده شدنشان صحبت کردند و گفتند: با این تاجر کار کردیم و ۳۰ میلیارد تومان از پول او را برای اعتبار سنجی در بانک ترکیه گذاشتیم تا بتواند کالا وارد کند. بعد از آن نمی دانیم چه اتفاقی افتاده که نتوانسته وارد کشور شود. مدام با ما تماس می گرفت و ۳۰ میلیارد تومانش را می خواست. هر وقت به او می گفتیم مدارک اعتبار سنجی را به نام او پر کرده ایم و باید برای جمع آوری پول اعتبار سنجی اقدام کند، متوجه نشد.

با احتمال دست داشتن این تاجر در ربودن دو مرد، دستگیری تاجر و تحقیقات از وی در دستور کار ماموران پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. این در حالی بود که تاجر تحت تعقیب ساکن جنوب کشور بود و برای دستگیری وی نیاز به هماهنگی و رعایت یک سری قوانین قضایی بود. در هر صورت ماموران برای دستگیری وی تلاش می کردند و یک هفته پس از آزادی ۲ مرد ربوده شده، خانواده یکی از آنها مجددا به پلیس آگاهی مراجعه و از ربوده شدن مجدد پدر خانواده خبر دادند.

خانواده مرد ربوده شده گفتند: وی برای قرار کاری به کافی شاپ رفته بود که پس از آن دیگر خبری از وی نداریم.

با این اتفاق جدید ماموران به قهوه خانه مورد نظر مراجعه کردند و با شروع تحقیقات مشخص شد چند نفر که خود را پلیس معرفی کردند مرد ربوده شده را با خود برده اند.

در حالی که تحقیقات برای دستگیری تاجر و شناسایی آدم ربایان ادامه داشت، آدم ربایان فیلم شکنجه و صدای مرد ربوده شده را برای خانواده وی ارسال کردند. همچنین در تماس های مکرر آنها خواستار چندین میلیارد تومان و تهدید گروگان ها شدند که در صورت عدم دادن پول به آنها، آنها را خواهند کشت.

در تحقیقات پلیسی مشخص شد این بار فرد ربوده شده به خارج از تهران و به یکی از شهرهای جنوبی منتقل شده است. در این میان تحقیقات برای شناسایی و دستگیری تاجر مظنون این آدم ربایی ادامه یافت. سرانجام در یکی از شهرهای جنوبی کشور شناسایی و دستگیر شد. تاجر دستگیر شده با تایید ربوده شدن دو دلال گفت: آنها بودند که پولم را گرفتند و بعد نتوانستند کالای مورد نظرم را وارد کنند به همین دلیل فکر کردم سرم کلاه گذاشتند. قصد داشتم ۳۰ میلیارد تومان از آنها بگیرم اما الان فهمیدم. که من اشتباه کردم

وی درباره ماجرای آدم ربایی نیز گفت: اولین بار که این دو نفر ربوده شدند، افرادی که من استخدام کرده بودم، وقتی متوجه شدند پلیس چشمانشان را به ماجرا باز کرده، ترسیدند و گروگان ها را آزاد کردند. بار دوم فقط یکی از آنها را ربودیم و به حوالی زاهدان بردیم تا احتمال شناسایی و دستگیری همدستانش کم شود.

با اعترافات این تاجر، ماموران پلیس از او خواستند با افرادی که استخدام کرده تماس بگیرد و بگوید گروگان ها را آزاد کنند.

سرانجام آدم ربایان در روزهای گذشته با دادن مقداری پول مرد ربوده شده را در حوالی جاده اصفهان آزاد کردند.

مقتول دومين آدم ربايي با مراجعه به اداره پليس آگاهي تهران درباره ربوده شدنش گفت: خود را پليس معرفي كردند و اسلحه داشتند و به هر نحوي مرا به زور بردند. آنها مرا مورد ضرب و شتم قرار دادند و شکنجه های جسمی و روحی به من وارد کردند. البته فقط آن سه نفر در تهران من را ربودند، همدست داشتند و وقتی به زاهدان رسیدیم ۸ نفر آنجا بودند.

در حال حاضر با وجود آزادی گروگان ها، تاجری که دستور آدم ربایی را صادر کرده بود همچنان در بازداشت به سر می برد و تحقیقات برای شناسایی افراد استخدام شده ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا