ورزشی

آقای قلعه‌نویی بیخیال تعریف از بازی زیبای بازیکنان شوید!

تیم ملی فوتبال ایران در دومین بازی مرحله سوم مقدماتی جام جهانی موفق شد با نتیجه یک بر صفر از سد امارات در خانه حریف بگذرد و ۶ امتیازی شود.

این نتیجه در شرایطی به دست آمد که ایران در اولین دیدار این مرحله از رقابت ها در یک بازی جنجالی در اصفهان توانست با یک گل قرقیزستان را شکست دهد. شانس اصلی صعود از این گروه به جام جهانی. این چیزی است که قلانوی و هوادارانش را راضی نگه می دارد زیرا حداقل از نظر نتیجه گیری تیم ملی در این ۲ بازی موفق ظاهر شده است.

با وجود این سوالی که در این بین مطرح می شود این است که آیا طبق صحبت های امیر قلانوی تیم ملی در دیدار مقابل امارات زیبا و تماشاگر پسند بازی کرد؟ این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که او و سایر اعضای کادر فنی در دیدار مقابل قرقیزستان تحت فشار بودند و نمی توانند بازی زیبایی ارائه دهند. قلعهنویی در آن بازی در لافه گفت که کیفیت بد زمین چمن فولادشهر اجازه نداد تیمش بازی زیبایی انجام دهد. او اما چند بار از بازی زیبای تیمش درباره تقابل با امارات صحبت کرد تا شاید جواب منتقدان را بدهد. مثلاً در جایی می گوید: «به فوتبال بابت این بازی زیبا تبریک می گویم» یا در جای دیگر با حمله به منتقدانش، موضوع زمین را هم مطرح می کند و می گوید: «انتقاد خوب است و باعث پیشرفت مردم می شود، اما برخی مردم دوست دارند و دوست ندارند و ما آنها را از انتقاد جدا می کنیم “ما تیمی با کیفیت هستیم که می خواهیم در زمین بازی کنیم و امروز نشان دادیم که چقدر در دفاع حریف هستیم.”

حالا که امیر قلانویی تلاش زیادی می کند تا بازی تیم ملی را زیبا توصیف کند، بد نیست برخی از آمارهای همان بازی مقابل امارات را مرور کند تا مشخص شود برخلاف وعده هایش برای بازی خوب چمن مناسب، تیم ملی آنقدرها خوب نیست. خوب بازی نکرده به گزارش فرارو اولین نمونه تعداد پاس های تیم ملی در این بازی است. در کمال تعجب اماراتی ها در این بازی بیشتر از ایران از یکدیگر عبور کرده اند. امارات ۴۵۷ پاس داد و ایران فقط ۳۱۵ پاس. ماجرا زمانی نگران کننده می شود که شاگردان امیر قلانوی در زمین صاف ورزشگاه العین تنها ۷۵ درصد پاس صحیح به یکدیگر دادند که برابر با ۲۳۶ پاس صحیح است! عجیب است که دقت پاس اماراتی ها بیشتر و ۸۰ درصد بود.

از سوی دیگر وعده بازی مالکیت در این بازی محقق نشد چرا که آمار نشان می دهد امارات ۶۰ بر ۴۰ از ایران برتر بوده و هر دو تیم موفق شدند ۱۲ ضربه به دروازه یکدیگر بزنند. مشخص نیست امیر قلانوی و تیمش با تاکید بر بازی خوب برخلاف آمار ثبت شده به دنبال چه چیزی هستند، اما به نظر می رسد تیم ملی و کادر فنی برای بهبود و ارتقای سبک تیم نیاز مبرمی به تغییر برخی اتفاقات فکری اساسی دارند. از بازی ملی پوش بودن حالا مشخص است که کیفیت زمین نمی تواند تاثیر زیادی در تغییر سبک و رویه تیم ملی داشته باشد. البته همانطور که گفته شد قلعه نویی در هر دو بازی مقابل ایران پیروز شده است که فاکتور بسیار مهمی است. بنابراین توصیه می شود به جای تاکید بر اتفاقات نیفتاده یا نیفتاده، روی موضوع نتیجه گرفتن کار کند تا اظهاراتش با آمارهای ثبت شده مغایرت نداشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا