اخبار اقتصاد ایران

۳۷۰۰ تن چای دبش در مزایده‌های اموال تملیکی به فروش رفت

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملکی گفت: ۳ هزار و ۷۰۰ تن چای دباش در مزایده های این سازمان در استان های مختلف فروخته شد و ۱۸ هزار تن آن باقی مانده است.

افق میهن، سید عبدالمجید اجتهادی معاون اقتصادی وزیر اقتصاد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: چای دبش در استان های هرمزگان، تهران، البرز و به میزان محدود در کرمانشاه ذخیره می شود.

معاون وزیر اقتصاد افزود: در حراج استان هرمزگان ۶۳۶ تن چای به ارزش ۵۰ میلیارد تومان فروخته شد و حدود ۱۱۰۰ تن همچنان در هرمزگان باقی مانده که در حال سورتینگ و ارزش گذاری برای فروش در مزایده های آتی هستیم.

وی افزود: ۱۷ هزار تن چای ملاس در استان تهران وجود داشت که ۳ هزار تن آن ۳۷۰ میلیارد تومان فروخته شد. حدود ۱۴۰۰۰ تن در حال ارزش گذاری و اخذ مجوز از سازمان های استاندارد، بهداشت، غذا و دارو برای عرضه در مزایده است. همچنین سه هزار تن چای در انبارهای استان البرز نگهداری می شود که با وجود گذشت مدت ها هنوز جوابیه استاندارد تایید و فروش آن به سازمان اموال املاک ارائه نشده است.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش املاک ادامه داد: چای در استان کرمانشاه بسته بندی و آماده است.

اجتهادی با بیان اینکه ۵۰ هزار تن چای دباش غیرقابل استفاده بود، گفت: چای دباش فرآورده های مختلفی دارد که مقدار زیادی از آن با دستور قضایی سخت ترین و متعدد ترین آزمایش ها را انجام داده و مقداری که برای مصرف انسان مناسب نبود حذف شد. از چرخه

وی به مشکلات فروش چای اشاره کرد و گفت: مدیران کارخانه هایی که خرید می کنند هم اکنون با مشکل نقدینگی مواجه هستند; در این راستا برای تسهیل در عرضه، تصمیماتی با هماهنگی مراجع قضایی و متولی برای تسریع در تعیین تکلیف اتخاذ شده است.

مدیرعامل سازمان فروش اموال تملیکی با بیان اینکه در کنار چای، تعدادی از ماشین آلات کارخانه در اختیار این سازمان قرار گرفته است، گفت: ماشین آلات متروکه در اختیار این سازمان قرار گرفته که بخشی از آن در مزایده و بخشی دیگر در مزایده عرضه می شود. که به عنوان کالا استفاده می شود. ویژه این است که با هماهنگی مقام قضایی در دادسرای انقلاب اسلامی ارائه خواهد شد.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملکی به موضوع قیر نیز اشاره کرد و گفت: تعیین تکلیف این قیر مشروط به صادرات بود که در مزایده های سراسری بارگیری شد. اما هنوز به فروش نرسیده است، در این راستا اقداماتی انجام شد تا در اسرع وقت تعیین تکلیف شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا