اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/06/24 |برنت 71 دلار و 61 سنت شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، از سرگیری تولید نفت در خلیج مکزیک آمریکا پس از طوفان فرانسین و افزایش تعداد چاه ها در آمریکا باعث کاهش قیمت نفت شده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۶ سنت معادل ۰.۵۰ درصد کاهش به ۷۱ دلار و ۶۱ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۴۶ درصد کاهش به ۶۸ دلار و ۶۵ سنت با ۳۲ سنت معامله شد.
بسته شدن بسیاری از دکل های حفاری ایالات متحده به دلیل طوفان باعث افزایش قیمت نفت در هفته گذشته شد. نفت برنت ۰.۸ درصد و نفت آمریکا ۱.۴ درصد افزایش یافت.

داده های رسمی نشان می دهد که طوفان فرانسین حدود ۴۲ درصد از تولید نفت منطقه را از بین برده است که ۱۵ درصد از کل تولید ایالات متحده را تشکیل می دهد.
تعداد چاه های نفت و گاز در ایالات متحده بیشترین افزایش هفتگی را در سال گذشته به ثبت رساند که عامل دیگری در کاهش قیمت نفت است.
تعداد چاه های نفت و گاز در ایالات متحده در هفته منتهی به ۱۳ سپتامبر به ۵۹۰ رسید. این بزرگترین افزایش از ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۳ است. تعداد چاه های نفت در ایالات متحده با پنج حلقه افزایش به ۴۸۸ حلقه رسید. تعداد چاه های گاز نیز با سه حلقه افزایش به ۹۷ حلقه رسیده است.
سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و آژانس بین‌المللی انرژی در این هفته هر دو پیش‌بینی خود را برای رشد تقاضا در سال جاری کاهش دادند و به ضعف اقتصاد چین به عنوان بزرگترین واردکننده نفت جهان اشاره کردند.
سرمایه گذاران منتظر نتیجه نشست دو روزه فدرال رزرو برای تعیین مسیر بانک مرکزی برای کاهش نرخ بهره هستند.
انتهای پیام/۱۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا