ترندهای روز

کشف دستبندهای نقره هزار ساله در کوه

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

باستان شناسان در حفاری در نروژ گنجی به نام «عصر وایکینگ ها» را کشف کردند که پس از بیش از هزار سال دست نخورده باقی مانده است.

“لایو ساینس” نوشت، این گنج جدید شامل چهار دستبند نقره است که در عمق ۲۰ سانتی متری در کوهی واقع در روستایی در جنوب غربی نروژ مدفون شده اند.

باستان شناسان این دستبندها را قبل از ساخت جاده تراکتوری کشف کردند. با توجه به اینکه برخی از زیور آلات قرن نهم با جزئیات مارپیچی طراحی شده بودند، کاوشگران در ابتدا تصور کردند که سیم های مسی از خاک بیرون کشیده شده است.

در نتیجه بررسی های بیشتر مشخص شد که محل کشف این دستبندها زمانی محل مزرعه بزرگی بوده که در آن چندین خانه و حیوان وجود داشته است. علاوه بر این دستبندها، باستان شناسان بقایای یک ساختمان کوچک را نیز کشف کردند.

باستان شناسان کشف این دستبندها را کشفی نادر اعلام کردند. زیرا به ندرت چنین اشیای تاریخی در همان مکانی که قرار گرفته اند کشف می شوند.

البته علاوه بر این زیور آلات، کاشفان مجموعه متنوعی از آثار تاریخی از جمله تیغه چاقو و سنگ برای ابزار تیز کردن را کشف کردند.

باستان شناسان خاطرنشان کردند که نروژ در زمان ساخت این دستبندها معدن نقره نداشت و نقره ای که برای ساخت این دستبندها استفاده می شد احتمالا از خارج از مرزها وارد شده است.

کشف دستبند نقره هزار ساله در کوهستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا