ترندهای روز

بازگشت اغذیه فروشان به خیابان معروف تهران

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و بازرگانی استان تهران فعالیت غرفه های اغذیه فروشی (غذای خیابانی) در خیابان ج را از سر گرفت. تیر وی خبر داد و گفت: قرار است تا دو هفته آینده این کانکس ها شروع به کار کنند.

مدتی پیش، سی تیر با حضور اغذیه فروشی ها در شب به محیطی مفرح برای شهروندان تبدیل شده بود، در این غرفه ها غذا، تنقلات و ساندویچ می فروختند. الان حدود یک سال است که در این مکان فعالیتی ندارند و جمع آوری شده اند. سعید بیگی اظهار داشت: اقدامات لازم برای ساخت غرفه های مواد غذایی در حال انجام است و طی روزهای آینده در این مکان نصب و شروع به کار خواهند کرد.

بازگشت اغذیه فروشان به خیابان معروف تهران

وی افزود: قرار است ۳۰ لانه با طراحی و چیدمان جدید در این خیابان وجود داشته باشد که البته تعداد آنها نسبت به دوره قبل کمتر است، یعنی تلاش شده است تعداد کمتری از این لانه ها در دوره جدید فعال شود. به منظور جلوگیری از آلودگی و ازدحام و شلوغی و سر و صدای آنها نباید مزاحم ساختمان های مجاور مانند بیمارستان، موزه ملی و وزارت امور خارجه شود.

بیگی با تاکید بر اینکه مشکلات گذشته این خیابان برطرف شده است، گفت: با مسئولان بیمارستان واقع در این خیابان صحبت کردیم تا لانه ها به گونه ای ساماندهی شود که بوی غذا و سروصدا مزاحم بیماران نشود. با مسئولان وزارت امور خارجه هم به توافق رسیدیم. به طوری که ساعات استفاده مردم از سایبان های اغذیه فروشی از بعدازظهر باشد تا مزاحمتی برای مردم ایجاد نشود.

وی تاکید کرد: همچنین مقرر شده دستگاه های تهویه ویژه ای در این خیابان تعبیه شود تا دود ناشی از طبخ غذا و تردد خودروها برای موزه ملی مشکل ایجاد نکند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و بازرگانی استان تهران در پاسخ به این سوال که چرا سال گذشته اقدام اغذیه فروشان در خیابان سی تیر ممانعت انجام شد و جمع آوری شدند، وی گفت: اغذیه فروشانی که در این خیابان اسکان داشتند و به دلیل پایان قراردادشان در این خیابان اقدام به فروش مواد غذایی می کردند. دی آنها ماه گذشته محل را تخلیه کردند و دلیل دیگری برای جلوگیری از کار آنها وجود نداشت.

بیگی ادامه داد: در این حراج که در سه مرحله برگزار شد تعدادی از فروشندگان مواد غذایی افق میهن شدند و قرار است با شکل و طرح جدید در این خیابان فعالیت کنند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل تهران، خیابان ج تیر وی آن را یکی از خیابان های تاریخی تهران خواند و افزود: این خیابان به دلیل بافت تاریخی و وجود موزه ملی، کلیسا، مسجد، وزارت امور خارجه و ساختمان سینمای جوانان، مورد توجه مردم و گردشگران است. با هماهنگی میراث قرار داده شده است. از نظر فرهنگی باید بخشی از ظرفیت این خیابان به میراث فرهنگی برای تامین صنایع دستی اختصاص یابد.

بیگی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا حضور اغذیه فروشان در خیابان سی تیر آیا محدودیت ترافیکی در این خیابان وجود دارد یا خیر؟ وی یادآور شد: بخشی از این خیابان برای تردد خودروها هماهنگ شده و مشکلی در این ارتباط وجود ندارد.

وی افزود: این خیابان با شکل و رنگ و ظاهری جدید در حال زیباسازی است و تا دو هفته آینده با برپایی غرفه های اغذیه فروشی پذیرای مردم و گردشگران خواهد بود.

بیگی گفت: ساعت کار اغذیه فروشان خیابان سی تیر از ساعت ۱۶ الی ۲۴ است و مانند سایر اصناف تا ساعت ۲۴ شب می توانند فعالیت کنند. اما در خصوص فعالیت شبانه خود، نیروی انتظامی نظر دهد که در صورت صدور مجوز بیش از این ساعت، شهرداری منعی نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا