ترندهای روز

این پدیده خطرناک در بازار تهران شایع شده است

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

سرهنگ علی اصغر شریفی درباره ساماندهی تردد موتورسواران تهرانی یا طرح ۱۰ توضیح داد و گفت: در خصوص تخلفات فراوان موتورسواران در سطح شهر تهران باید بگوییم که متاسفانه آنچه باعث بروز حوادث ناگوار می شود و در واقع پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز طرح ۱۰ نیز به طور جدی و شدید آن را تخلفات موتورسواران به تصویر می کشد.

وی افزود: از جمله این تخلفات می توان به ورود به خطوط ویژه، حرکت در خلاف جهت، حمل لوازم یدکی توسط موتورسواران، حمل بار نامتعارف، حرکت بدون استفاده از کلاه ایمنی، حرکت در پیاده رو، حرکت موازی با سایر وسایل نقلیه در بزرگراه ها و تردد موتورسواران اشاره کرد. داخل تونل ها اشاره شد.

سرهنگ شریفی گفت: اخیراً در بازار تهران پدیده ای به وقوع پیوسته است که راکب موتورسیکلت ترکیه ای هنگام حرکت با دست خالی اقدام به حمل لوازم یدکی می کند که بسیار خطرناک و موجب تصادف می شود.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تصریح کرد: موتورسواران از آسیب پذیرترین اقشار در تصادفات هستند و تنها چیزی که می تواند جان آنها را نجات دهد کلاه ایمنی است.

وی گفت: حرکت در پیاده روها، حرکت موازی با سایر وسایل نقلیه در بزرگراه ها نیز بسیار خطرناک است، در نظر بگیرید که ایمنی موتورسواران نیز بسیار پایین است، در حالی که موتورسوار می خواهد در پیاده رو و بزرگراه با این سرعت بالا حرکت کند. که در پیاده روها جان عابرین پیاده و در بزرگراه ها را به خطر می اندازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا