ورزشی

ایران به رتبۀ زیر ۲۰ فیفا رسید

تیم ملی فوتبال کشورمان در دو هفته ابتدایی مرحله سوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ موفق شد قرقیزستان و امارات را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد.

این ۲ برد تیم ملی را به رده نوزدهم رده بندی فیفا می رساند و ایران تنها ۱۰ امتیاز با آمریکا که در رده هجدهم قرار دارد، اختلاف خواهد داشت. در واقع پس از ۱۸ سال، تیم ملی ایران دوباره با امیر قلانوی در رده پایین قرار خواهد گرفت. ۲۰ از رده بندی فیفا صعود می کند تا بهترین رتبه خود از سال ۲۰۰۷ را به دست آورد.

با این وجود بالاترین رتبه ایران در رده بندی فیفا پانزدهم است که در دوران سرمربیگری برانکو ایوانکوویچ به دست آمد. ژاپن پس از ۲ برد قدرتمند ۷-۰ مقابل چین و ۵-۰ در دیدار با بحرین از رده هجدهم به رده دوم صعود کرد. برای حفظ موقعیت رهبری در آسیا به رتبه شانزدهم رسید.

کره جنوبی و استرالیا همچنان سوم و چهارم قاره هستند، اما قطر قهرمان دو دوره اخیر جام ملت‌ها که در سپتامبر ۳-۱ مقابل امارات شکست خورد و در بازی با کره شمالی متوقف شد، ۱۰ پله سقوط خواهد کرد. در رنکینگ فیفا و در رتبه ۴۴ جهان قرار دارد. ۱۰ رتبه اول رنکینگ جهانی بدون تغییر باقی مانده است. آرژانتین، فرانسه، اسپانیا، انگلیس، برزیل، جمهوری چک، هلند، پرتغال، کلمبیا و ایتالیا در رتبه های ۱ تا ۱۰ جهان قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا