ترندهای روز

ایتالیا محروم از صدرنشینی؛ بهترین پیتزای جهان در سال ۲۰۲۴ در کدام شهر یافت می‌شود؟

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

فهرست ۵۰ رستوران دنیا که بهترین پیتزا در سال ۲۰۲۴ را دارند در ایتالیا منتشر شد، اما نه نام ناپل و نه نام هیچ شهر ایتالیایی در بالای این لیست قرار ندارد.

بسیاری از نیویورکی ها همیشه با افتخار می گویند که بهترین پیتزای دنیا را دارند، اما از امروز دلیل محکمی برای ادعای قدیمی خود دارند.

جایزه “۵۰ پیتزا برتر” که مقر آن در ایتالیا است، در فهرست سال ۲۰۲۴ Una Pizza Napolitana (یک پیتزا فروشی ناپلی) در Lower East Side نیویورک را به عنوان بهترین رستوران پیتزا در جهان معرفی کرد.

Una Pizza Napolitana که توسط استاد آشپز پیتزا Anthony Mangieri در مارس ۲۰۲۲ افتتاح شد، اکنون نه تنها از رقبای آمریکایی خود، بلکه از رقبای جهانی از جمله پیتزافروشی های ناپل، ایتالیا، سرزمین مقدس عاشقان پیتزا و غذاهای خوشمزه، پیشی گرفته است.

مانگیری به سی‌ان‌ان گفت: «این افتخار بزرگی است که پس از ۳۰ سال کار، به‌ویژه در ناپل، زادگاه پیتزا، شناخته شده‌ام.

علاوه بر صدر فهرست، نام سه پیتزافروشی دیگر نیویورک نیز در فهرست سال ۲۰۲۴ گنجانده شده است. دیگر پیتزافروشی های نیویورک که رتبه بندی شده اند عبارتند از: Ribalta در رتبه ۱۹، Don Antonio در رتبه ۳۰، و Lindosteria Pizzeria در رتبه ۸۰.

اگرچه نام این جایزه «۵۰ پیتزای برتر» است، اما در فهرست امسال ۱۰۱ پیتزا فروشی وجود دارد.

ایتالیا همچنان با ۴۱ رستوران در فهرست کلی بهترین پیتزاهای جهان قرار دارد، در حالی که ایالات متحده ۱۵ مکان را به خود اختصاص داده است. ناپل همچنین با پنج نام در لیست برندگان بیشتری نسبت به نیویورک دارد، از جمله رتبه دوم مشترک با پیتزا فروشی دیگو ویگتالیانو.

این جوایز نشان می‌دهد که پیتزا واقعاً یک غذای جهانی است، زیرا کشورهایی که معمولاً برای پیتزا شناخته نمی‌شوند، مانند کره جنوبی، بولیوی و هند نیز در این فهرست قرار دارند.

چرا “Ona Pizza Napolitana”؟

مقامات ۵۰ جایزه پیتزا برتر توضیح داده اند که چرا Ona بالاترین افتخار را به دست آورد. آنها در وب سایت خود می نویسند: “در کشوری که همه چیز روی پیتزا گذاشته می شود، آنتونی (مانجیری) از سنت خالص افق میهن مواد تشکیل دهنده پیتزا با موادی با کیفیت استثنایی پیروی می کند.” مارینارا، مارگریتا، کوزاکا و پیتزایی که هر روز بر اساس مواد موجود در بازار تغییر می‌کند.

یکی از نمایندگان رسانه‌ای رستوران Ona به سی‌ان‌ان گفت که منجیری که در نیوجرسی بزرگ شد، در سنین جوانی به پیتزا علاقه‌مند شد. مادرش او را به تمام مکان های معروف نیوجرسی، نیویورک و کانکتیکات برد تا “پیتزای عالی” را پیدا کند.

وی گفت: تمرکز Manjiri بر روی پیتزاهای طبیعی است که در اجاق هیزمی پخته می شوند و موادی مانند مرغوب ترین گوجه فرنگی سن مارزانو، آویشن آمالفی وحشی، موزارلای بوفالو و نمک دریایی سیسیلی پخته می شوند. او تصمیم گرفت فقط یک شاخه داشته باشد تا بتواند به تمام جزئیات آشپزی توجه کند.»

تاکید بر خمیر

منجیری برای رسیدن به نتایج خود بر روی اصول تمرکز می کند.

او به سی‌ان‌ان گفت: «آنچه یک پیتزا واقعاً خوب را می‌سازد، خمیر است. دستور پخت خاصی وجود ندارد، اما مسئله مهم رطوبت و درک نحوه کار با خمیر و توانایی آن در سازگاری با همه متغیرهای مربوطه است.

وی افزود: “در مورد آنها، چیزی که ما را متمایز می کند این است که خمیر ما به طور طبیعی تخمیر شده و بسیار مرطوب است، هرگز سرد نمی شود، با ترکیبی از چندین نوع آرد ایتالیایی درست می شود و من هر روز که در باز هستیم خمیر را درست می کنم.” من آماده خواهم کرد

برای کسانی که بیشتر از پیتزاهای داغ به غذاهای یخ زده علاقه دارند، Top 50 Pizza همچنین بستنی خانگی و شربت های فصلی آنها را تحسین کرد.

منجیری گفت: «از این تقدیر سپاسگزارم. اما در نهایت این دلیل نمی شود که از این به بعد پیتزا را با هر نوع توپ خمیری در آنها درست کنید و سرو کنید. بلکه به ما انگیزه می دهد که هر روز که وارد رستوران می شویم با عشق و تمرکز بیشتری کار کنیم و چیزی را از دست ندهیم.»

حالا این پیتزا آشپز چه غذایی دوست دارد؟ پاستا! او می گوید: «من تقریباً برای هر وعده غذایی ماکارونی یا غذای مکزیکی نامزدم می خورم.

بر اساس جوایز «۵۰ پیتزای برتر»، ده مکان برتر در فهرست بهترین پیتزافروشی‌های جهان در سال ۲۰۲۴ در اختیار این رستوران‌ها قرار دارد:

۱. پیتزا Ona Napolitana (نیویورک، ایالات متحده آمریکا)

۲. پیتزا فروشی دیگو ویگتالیانو (ناپل، ایتالیا) و ای. مازانلی – فرانچسکو مارتوچی (کازرتا، ایتالیا) – رتبه مشترک

۳. پیتزا بار خیابان ۳۸ (توکیو، ژاپن)

۴. محدود (میلان، ایتالیا)

۵. ناپولی در جاده (لندن، بریتانیا)

۶. پیتزای ناپلی تونی (سانفرانسیسکو، ایالات متحده آمریکا)

۷. ای تیلی (سان بونیفاسیو، ایتالیا)

۸. سارتوریا پاناتیری (بارسلونا، اسپانیا)

۹. ۵۰ کالری (ناپل، ایتالیا)

۱۰. Seo Pizza Illuminati (رم، ایتالیا)

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا