ترندهای روز

یک نکته درباره فصل جدید پایتخت که نگرانمان کرد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

آرش عباسی کار موفقی در تئاتر دارد اما اولین تجربه نویسندگی او در سریال «پایتخت ۶» نتیجه خوبی نداشت. با این حال سازندگان سری هفتم این سریال دوباره از او دعوت کرده اند.

مهم ترین دغدغه طرفداران اطلاع از کیفیت پایین سری قبلی سریال سیروس مقدم است. فصل ششم «پایتخت» در حالی کلید خورد که گروه سازنده خشایار الوند بازیگر زنده را در کنار خود نداشتند. در سال های همکاری با محسن تنابنده (طراح، ایده پرداز و سرپرست نویسندگان) زبان مشترکی داشت. بنابراین، نتیجه به دست آمده مورد تحسین عام و خاص قرار گرفت. اما آرش عباسی نتوانست فیلمنامه خوبی را در اختیار سازندگان «پایتخت ۶» قرار دهد. با این پیشینه عجیب است که تنابنده دوباره به او اعتماد کرد.

می توانید واقعیت های جامعه را در داستان بگنجانید و نظرات انتقادی خود را بیان کنید. اما چنین چیزی تا زمانی مجاز است که از ظرف کار خارج نشود. «پایتخت» یک داستان خانوادگی معمولی است و باید از چشم افراد آشنا گزنده شود. همانطور که فصل اول تا پنجم سریال انجام شد، اما حرف ها از دهان شخصیت ها بزرگتر نبود. با پیوستن آرش عباسی به سریال اما، شخصیت ها تغییر کردند! نویسنده چون دنیای سریال را به خوبی نمی شناخت، شخصیت ها را برای مخاطب بیگانه کرد.

مقایسه عباسی قسمت هایی از «همسفر»، «معمول آمریکایی» و «درمش شب» در «پایتخت ۶» جنجال به پا کرد. نظر ما را بخواهید، نگران این گونه شوخی ها نباشید. اما فشار بیرونی بر صدا و سیما افزایش یافت و آسیب شدیدی به چهره «پایتخت» وارد شد. پس از اطلاع از سوابق عباسی و عدم تجربه او در فیلمنامه نویسی، باید نگران «پایتخت ۷» بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا