ترندهای روز

پایان سرقت‌های سریالی موبایل‌قاپ خشن

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی روز گذشته پس از دستگیری این سارق خشن گفت: همزمان با طرح های ویژه مبارزه با سرقت های خشن و زورگیری در مناطق مختلف شهری، ماموران کلانتری شفای مشهد نیز اقدامات گسترده ای را آغاز کردند. برنامه ریزی برای شناسایی و دستگیری مجرمان حرفه ای. آنها با تقویت نیروهای گشت نامحسوس به انجام و مبارزه با جرم و جنایت ادامه دادند که یکی از گشت های پلیس حین انجام وظیفه و گشت زنی در بلوار ابوطالب ۲ جوان سوار بر موتورسیکلت را مشاهده کرد که قصد فرار از دست شهروندان را داشتند. سرتیپ دوم احمد پاسدار افزود: همزمان ماموران کلانتری با فرضیه تعقیب و گریز سارقان موتورسیکلت به سمت آنها حرکت کردند و با کمک شهروندان سارق خشن را که همدستش با موتورسیکلت از صحنه جنایت متواری شده بود به دام انداختند. این مقام ارشد پلیس اعلام کرد. بررسی های اولیه در محل حادثه نشان داد جوان ۱۹ ساله به همراه همدستش قصد سرقت گوشی دختر جوانی را داشتند که با مقاومت و مجروح شدن دختر جوانی او را مجروح کرد اما شهروندان وظیفه شناس این صحنه خشن را در ایستگاه اتوبوس مشاهده کردند. بلافاصله با کمک دختر جوان به سرعت سارقان را از موتورسیکلت پایین کشیدند.

فرمانده ناجا ادامه داد: با توجه به اهمیت جرایم خشن در خراسان رضوی، متهم ۱۹ ساله بلافاصله به مرکز پلیس آگاهی منتقل و زیر نظر مستقیم سرگرد احسان سباکبر (رئیس کلانتری شفا) تحت بازجویی های تخصصی قرار گرفت. ). قاف درباره سارقان گوشی خاطرنشان کرد: پدر دختر جوان با حضور در کلانتری به افسر پرونده گفت: دخترم ساعت ۱۱ صبح در ایستگاه اتوبوس نشسته بود که ناگهان ضاربان موتورسیکلت به سمت او هجوم بردند و دخترم را به دلیل آزار رساندند. دزدیدن گوشیش رهبر آنها دستگیر شد. رئیس حراست افزود: سرکرده این باند شنود که «مصطفی – س» نام دارد، در بازجویی های فنی کارآگاهان کلانتری شفا به ۲۰ فقره شنود در مناطق مختلف شهر اعتراف کرد. وی گفت: من و «سجاد» از خیابان رسالت سوار موتورسیکلت شدیم و برای تماس تلفنی به بلوار ابوطالب رفتیم، اما نمی دانستیم در هر گوشه این بلوار نیروهای گشت نامحسوس حضور دارند! به همین دلیل دنبال طعمه ای برای سرقت گوشی می گشتیم که دختر جوانی را دیدیم. روی نیمکت ایستگاه اتوبوس نشسته بود و موبایل را روی کیفش گذاشته بود. این بی احتیاطی آن دختر ما را حرص داد که طعمه خوبی گرفته ایم. سجاد که سوار موتورسیکلت بود با دیدن این صحنه بلافاصله به سمت ایستگاه اتوبوس حرکت کرد اما وقتی گوشی را گرفتم بند کیف دور دستم پیچید. با سر و صدای آن دختر، شهروندان به سمت ما هجوم آوردند و وقتی مرا از موتورسیکلت پایین کشیدند، پلیس از راه رسید و من را دستگیر کرد، اما «سجاد» با موتور سیکلت متواری شد.

رئیس باند سارقان خشن گوشی ادامه داد: من و همدستم بیشتر سرقت ها را در میدان بسیج، میدان بیت المقدس، میدان امام حسین و بزرگراه شهید چراغچی انجام دادیم و «سجاد» نیز گوشی های مسروقه را در سال جاری به مالخاری فروخت. در خیابان رسالت می فروخت و بعد سهم من را به حساب بانکی ام واریز می کرد. وی با بیان اینکه هر گوشی را بین ۸۰۰ تا ۲ میلیون تومان می فروختند، درباره ترفندهای سارقان گوشی نیز گفت: در ایستگاه های اتوبوس و جاده های خلوت پرسه می زدیم و در زمان مناسب طعمه هایی که از گوشی استفاده می کردند را شناسایی می کردیم. تلفنی بودند و توجهی به اطراف خود نداشتند!

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی تاکید کرد: با اعتراف این متهم، تلاش نیروهای پلیس برای دستگیری ملکخر و یکی دیگر از اعضای این باند سرقت با دستور قضایی آغاز شده است.

وی در پایان به مجرمان جرایم خشن هشدار داد: پلیس در برخورد با جرایمی مانند شنود و زورگیری خط قرمزی ندارد و افرادی که به فکر این گونه جرائم هستند باید بدانند که تا زمانی که در جریان است، هیچ گونه پرونده ای تشکیل نمی شود. لحظه ای که جنایتکاران دستگیر می شوند و عاملان این گونه سرقت ها تا زمانی که به مراجع قضایی معرفی شوند تحت تعقیب پلیس قرار خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا