ترندهای روز

خانم فضانورد، آهنگ «جنگ ستارگان» ‌را نواخت

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

سارا گیلیس، فضانورد و نوازنده ویولن ماموریت خصوصی Polaris Dawn، موزیک ویدیو جدیدی از نواختن خود در فضا منتشر کرده است.

جیلیس یکی از دو فضانورد Polaris Dawn بود که یک راهپیمایی فضایی تاریخی را انجام داد، اولین عملیات تجاری خصوصی در جهان خارج از فضاپیما. در طول یک ساعت و ۴۶ دقیقه راهپیمایی فضایی، جیلیس و فرمانده ماموریت و سرمایه‌گذار جرد آیزاکمن لباس‌های راهپیمایی فضایی جدید اسپیس ایکس را آزمایش کردند که به گفته این شرکت، مأموریت‌های آینده را هم در مدار زمین و هم در مناطق دورتر مانند ماه و مریخ امکان‌پذیر می‌کند. کمک می کند.

به گزارش اسپیس، اوایل روز جمعه (۱۳ سپتامبر)، گلیس ویدیویی با عنوان Harmony of Resilience در شبکه اجتماعی X منتشر کرد. گیلیس نوشت: «در حالی که در این ماموریت پنج روزه به دور سیاره زیبای خود سفر می کنیم، می خواستیم این لحظه موسیقی خاص را با شما به اشتراک بگذاریم. این اجرا با گرد هم آوردن استعدادهای جهانی، نماد اتحاد و امید است و انعطاف پذیری و پتانسیل کودکان را در همه جا برجسته می کند.

آهنگی که در این ویدئو پخش می‌شود، به نام ری تم، توسط جان ویلیامز برای Star Wars: The Force Awakens نوشته شده و توسط Gillis در Crew Dragon اجرا شده است. در این ویدئو، گیلیس در حال نواختن ویولن سولوی آهنگ در کنار ویدئوهایی از ارکسترهایی که این آهنگ را در استودیوها اجرا می کنند، دیده می شود.

Polaris Dawn در وب سایت خود نوشت: “با الهام از زبان جهانی موسیقی و مبارزه بی امان با سرطان ها و بیماری های دوران کودکی، این لحظه با امید الهام بخشیدن به نسل بعدی برای نگاه به ستاره ها خلق شد.” این ویدئو با همکاری بیمارستان تحقیقاتی کودکان سنت جود، که برنامه پولاریس برای آن در طول ماموریت پول جمع آوری می کند، و برنامه ای که آموزش موسیقی را برای تأثیر اجتماعی مثبت ترویج می کند، ایجاد شده است.

Polaris Dawn روز سه شنبه (۱۰ سپتامبر) با موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس به فضا پرتاب شد. خدمه آن متشکل از تامین کننده و فرمانده ماموریت جرد آیزاکمن، متخصصان ماموریت سارا گیلیس و آنا منون، هر دو مهندس اسپیس ایکس، و خلبان اسکات پوتیت، سرهنگ ستوان سابق نیروی هوایی ایالات متحده بود.

در طول این ماموریت، چهار فضانورد خصوصی طیف وسیعی از آزمایش‌های علمی را برای کمک به جمع‌آوری داده‌ها در مورد چگونگی تأثیرپذیری بدن انسان از پروازهای فضایی انجام دادند.

آنها همچنین ارتباطات حین پرواز را با استفاده از صورت فلکی ماهواره ای استارلینک اسپیس ایکس آزمایش کرده اند و با مردم ارتباط برقرار کرده اند، همه اینها در عین جمع آوری پول برای بیمارستان تحقیقاتی کودکان سنت جود و شکستن رکوردهای ارتفاع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا