ترندهای روز

افزایش نگران‌کننده خودکشی در بین دانشجویان

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

دبیر علمی کنگره پیشگیری از خودکشی از رشد چشمگیر اقدام به خودکشی در محیط های مدرسه، دانش آموزی و کار خبر داد و هشدار داد که این معضل به ویژه در بین جوانان ۱۵ تا ۳۰ ساله رو به افزایش است و بر لزوم همکاری نهادهای مختلف برای پیشگیری تاکید کرد. این بحران

افزایش نگران کننده خودکشی در بین دانشجویان

دکتر سید کاظم ملکوتی، دبیر علمی کنگره پیشگیری از خودکشی با تاکید بر لزوم همکاری نهادهای مختلف برای پیشگیری از خودکشی گفت: بدون حمایت و همکاری نهادهای مختلف از جمله وزارت بهداشت، پیشگیری از خودکشی امکان پذیر نخواهد بود. ممکن است.

وی با اشاره به افزایش آمار اقدام به خودکشی در محیط های جمعی مانند دانش آموزان، دانشجویان و کارگران افزود: این معضل به ویژه در گروه سنی ۱۵ تا ۳۰ سال رو به افزایش است.

دکتر آذرخش مکری، روانپزشک و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز با اشاره به اینکه سالانه ۸۰۰ هزار نفر در دنیا جان خود را از دست می دهند، افزود: ۲۰ برابر این تعداد خودکشی می کنند. وی همچنین تاکید کرد: خودکشی ناشی از عوارض مختلف روحی است و عوامل متعددی از جمله افسردگی، اسکیزوفرنی و اختلال دوقطبی می تواند در بروز آن نقش داشته باشد.

این روانپزشک هشدار داد: در ۶۰ درصد موارد خودکشی منجر به مرگ، سابقه قبلی اقدام به خودکشی گزارش نشده است و حتی شوخی های مربوط به خودکشی باید جدی گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا