اخبار اقتصاد ایران

مهلت یک ماهه وزیر میراث فرهنگی برای تعیین تکلیف باغ ۳۳ هکتاری رامسر

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهلتی یک ماهه برای رفع موانع مرمت باغ ۳۳ هکتاری رامسر تعیین کرد و گفت: این فرصت یک ماهه برای تعیین تکلیف پرونده موانع این باغ است. با ابلاغ رسمی قابل پذیرش است و پس از آن جلسه تخصصی مشترک در این خصوص تشکیل خواهد شد. در تهران برگزار می شود و همه باید آن را دنبال کنند. ‏

افق میهن، سید رضا صالحی امیری در جلسه بررسی موانع احیای باغ ۳۳ هکتاری و راه اندازی پرونده ثبت جهانی منظر طبیعی و تاریخی رامسر افزود: در هفته آینده بومی و استانی انجام می شود. مقامات باید مواضع خود را در گزارش جلسه رسمی ارائه کنند. گردآوری و ارسال در اطراف باغ. پس از این اعلام نظر، جلسه مشترک و تخصصی با حضور نماینده مجلس، استاندار و متخصصان در وزارتخانه تشکیل می شود که همگی باید نتیجه آن جلسه را پیگیری کنند. در غیر این صورت فایل رامسر بایگانی می شود.

وی رامسر را نگین گردشگری ایران عنوان کرد و افزود: پرونده باغ ۳۳ هکتاری باید تا یک ماه آینده به طور شفاف و شفاف به استان اعلام شود و مسئولیت همه در این زمینه مشخص شود.

وزیر میراث فرهنگی گفت‌وگو را راه‌حل هر چالشی دانست و تصریح کرد: معاون میراث فرهنگی و مدیرکل میراث فرهنگی باید ظرف ۲ هفته در این خصوص نظر صریح و روشنی را به من بدهند. آخرین

صالحی امیری تصریح کرد: در یک ماه آینده باید صورتجلسه تفاهم نامه امضا شود و تکلیف نهادهای متولی مشخص شود و مردم از مزایای باغ برخوردار شوند.

وی میراث فرهنگی را بستر گردشگری و گردشگری را موتور محرک توسعه معرفی کرد و افزود: بدون جاذبه های این شهر و حفظ آن نمی توان از گردشگری صحبت کرد و بدون گردشگری نمی توان از توسعه صحبت کرد.

باغ سی و شش هکتاری در دوره پهلوی اول با مجموعه کاخ ساخته شد و بلوغ آن در دهه چهل و پنجاه رخ داد که تا سال ۱۳۷۱ ادامه یافت و باغ مانند نگینی بر انگشتر رامسر می درخشید اما از سال ۱۳۵۱ شمسی. زمانی که شهردار و فرماندار رامسر به دنبال آن بودند بزرگترین پارک خاورمیانه در این باغ ساخته شد. پس از کش و قوس های فراوان مدیریت باغ به شهرداری محول شد و از سال ۷۳ زوال و مرگ باغ سی و شش هکتاری رامسر رخ داد و پس از آن به مدت ۶ سال به سازمان میراث واگذار شد. اما باز هم هیچ اتفاقی نیفتاد و اکنون به دنبال مصوبات شهرداری با میراث فرهنگی برای نجات این باغ از نابودی است.

f ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا