اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/06/26 |برنت 71 دلار و 78 سنت شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت نفت در نخستین ساعات معاملات روز دوشنبه در بحبوحه انتظارات برای کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا در هفته جاری افزایش یافت. با این حال، از سرگیری تولید نفت در ایالات متحده پس از طوفان فرانسین و داده های ضعیف اقتصادی از چین مانع از افزایش شدید قیمت نفت شده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۷ سنت معادل ۰.۲۴ درصد افزایش به ۷۱ دلار و ۷۸ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۳ سنت یا ۰.۳۴ درصد افزایش با ۶۸ دلار و ۸۸ سنت معامله شد.
هر دو شاخص نفت دیروز با کاهش نگرانی ها در مورد کاهش عرضه نفت خام در خلیج مکزیک و افزایش هفتگی تعداد دکل های نفتی آمریکا کاهش یافتند.
با این حال، یک پنجم تولید نفت خام و ۲۸ درصد از تولید گاز طبیعی در خلیج مکزیک ایالات متحده به دلیل طوفان تعطیل شده است.

عاملی که بازار نفت را در این هفته تحت تاثیر قرار خواهد داد، کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست ۱۷ و ۱۸ سپتامبر خواهد بود. سرمایه گذاران نرخ بهره را به جای ۲۵ امتیاز به ۵۰ واحد کاهش می دهند.
کاهش نرخ بهره باعث کاهش هزینه های وام و افزایش فعالیت اقتصادی و تقاضا برای نفت می شود.
در چین، بزرگ‌ترین واردکننده نفت جهان، نرخ رشد تولید صنعتی به پایین‌ترین سطح خود در پنج ماه گذشته رسیده است و خرده‌فروشی و قیمت ملک حتی به شدت کاهش یافته است. تولید پالایشگاه ها نیز به پایین ترین سطح خود در پنج ماه گذشته رسید که نشان دهنده کاهش تقاضا برای سوخت و حاشیه سود صادراتی محدود بود.
در همین حال، پس از دومین سوءقصد به دونالد ترامپ در فلوریدا، شاخص دلار ثابت مانده است.
در خاورمیانه، نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، یکشنبه اعلام کرد که یمن بهای سنگینی را برای اولین حمله موشکی به قلب این رژیم خواهد پرداخت.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا