بانک و بیمه

اختصاص ۴ میلیارد دلار ارز به صنعت خودرو

به گزارش افق میهن، بر اساس گزارش بانک مرکزی، صنعت حمل و نقل و خودرو در ازای صادرات ۲ میلیارد و ۴۶۸ میلیون دلار ارز و یک میلیارد و ۷۲۰ میلیون دلار ارز از محل واردات دریافت کرده است که در مجموع ۴ میلیارد دلار سهم این صنعت را به خود اختصاص داده است. ۱۸۸ میلیون

میزان ارز ارائه شده به صنایعی مانند حمل و نقل و خودرو، صنایع معدنی، ماشین آلات و تجهیزات تولیدی، صنایع شیمیایی و پلیمری، صنایع تجهیزات برق و الکترونیک، صنعت نساجی و پوشاک و سایر موارد در سال ششم ۲۴ میلیارد و ۶۶ میلیون دلار است. ماه ها امسال است. همچنین ۱۶ میلیارد و ۹۶۴ میلیون دلار ارز و ۷ میلیارد و ۱۰۲ میلیون دلار ارز حاصل از واردات و صادرات به صنایع کشور اختصاص یافت.

بر اساس تفکیک صنایع، سهم ارز اختصاص یافته به «صنعت حمل و نقل و خودرو» ۲ میلیارد و ۴۶۸ میلیون دلار، ارز «صنایع معدنی» یک میلیارد و ۸۰۹ میلیون دلار و ارز «ماشین‌آلات» است. صنعت». و تجهیزات تولید» معادل یک میلیارد و ۵۸۸ میلیون دلار، ارز «صنایع شیمیایی و پلیمری» یک میلیارد و ۷۳۱ میلیون دلار، ارز «صنایع و تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۲ میلیارد و ۶۲ میلیون دلار است. واحد پول نساجی و پوشاک معادل ۸۶۳ میلیون دلار و سهم سایر صنایع ۶ میلیارد یا ۴۴۳ میلیون دلار است.

ارز حاصل از واردات و صادرات این صنایع یک میلیارد و ۷۲۰ میلیون دلار، یک میلیارد و ۴۱۷ میلیون دلار، یک میلیارد و ۳۱۰ میلیون دلار، ۵۹۰ میلیون دلار، ۲۴۶ میلیون دلار، ۴۸ میلیون دلار و یک میلیارد و ۷۷۱ میلیون دلار است. به ترتیب. دلار ثبت می شود.

همچنین جدا از گروه سایر صنایع، بیشترین ارز را صنعت حمل و نقل و خودرو با ۲ میلیارد و ۴۶۸ میلیون تومان و کمترین ارز را صنعت نساجی و پوشاک با ۸۶۳ میلیون دلار به خود اختصاص داده است.

پس از گروه سایر صنایع، صنعت حمل و نقل و خودروسازی با یک میلیارد و ۷۲۰ میلیون دلار بیشترین ارز وارداتی را نسبت به صادرات به خود اختصاص داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا