فناوری

اولین پیوند قلب کاملا رباتیک جهان در عربستان سعودی انجام شد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

ایسنا: اولین پیوند قلب رباتیک جهان در بیمارستان و مرکز تحقیقات تخصصی ملک فیصل توسط یک جراح از عربستان سعودی انجام شد.

یک جراح از عربستان سعودی اولین پیوند قلب رباتیک جهان را بر روی یک نوجوان انجام داد.

به گزارش العربیه نیوز، این عمل جراحی که به مدت دو ساعت و نیم به طول انجامید، توسط دکتر فراس خلیل، جراح قلب از عربستان سعودی در بیمارستان و مرکز تحقیقات تخصصی ملک فیصل (KFSHRC) در ۱۶ ساعت انجام شد. نوجوان یک ساله که از مشکلات قلبی مرحله چهار رنج می برد، انجام شد.

پیوند قلب رباتیک که به پمپاژ خون در سراسر بدن کمک می کند، شامل جایگزینی قلب بدون ایجاد برش در قفسه سینه است.

بیمارستان کینگ فیصل یک مرکز آموزشی تخصصی برای جراحی پیوند اعضای رباتیک است. بیمارستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که هفته‌ها برنامه‌ریزی دقیق برای جراحی انجام شده است که شامل شبیه‌سازی مجازی این عمل هفت بار در طول سه روز بود.

این بیانیه ادامه داد: جراحی رباتیک قلب نشان دهنده تغییر قابل توجهی در جراحی پیوند قلب به سمت اتخاذ رویکردی کمتر تهاجمی است که زمان بهبودی و عوارض احتمالی را در مقایسه با جراحی‌های قلب باز به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

از آن زمان تاکنون چهار پیوند دیگر در این بیمارستان انجام شده است که همگی از اتباع سعودی بوده است. آنها اولین بیماران در صف طولانی بیمارانی بودند که در آینده از پیوند کبد رباتیک بهره مند خواهند شد.

دکتر دیتر برورینگ، مدیر اجرایی مرکز پیوند اعضا بیمارستان کینگ فیصل، خاطرنشان کرد: این بیمارستان تخصصی چهار دهه را صرف قرار دادن کشور در نقشه جهانی پیوند اعضا کرده است.

وی افزود: جراحی های رباتیک نوید عصر جدیدی از نوآوری در مراقبت های بهداشتی را می دهد که در آن دقت و حداقل تهاجم، آنچه را که در پیوند اعضا ممکن است بازتعریف می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا