ترندهای روز

تعیین ضرب‌الاجل برای احکام انضباطی دانشجویان

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

رئیس دانشگاه تهران به معاون رئیس دانشگاه و رئیس سازمان خدمات دانشجویی دستور داد تا ظرف یک هفته آینده احکام انضباطی که به دلایل مختلف برای چند دانشجوی این دانشگاه در سه سال گذشته صادر شده است را بررسی کنند.

تعیین مهلت برای احکام انضباطی دانش آموزان

سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در حکمی کتبی به علیرضا وجی، معاون رئیس دانشگاه و رئیس سازمان خدمات دانشجویی دانشگاه تهران، اعلام کرد:

جناب دکتر علیرضا وجی

معاون محترم رئیس دانشگاه و رئیس سازمان خدمات دانشجویی دانشگاه تهران

سلام علیکم

با توجه به دستور اخیر ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر مزیکیان مبنی بر رسیدگی مجدد به پرونده های انضباطی دانشجویان، مقتضی است در احکام انضباطی تعدادی از دانشجویان که صادر شده تجدید نظر شود. توسط شورای انضباطی دانشگاه به دلایل مختلف در سه سال اخیر. با حضور طلاب مذکور و با توجه به ضوابط مربوطه و اصل رفتار اسلامی نسبت به بررسی مجدد پرونده ها اقدام لازم صورت گرفته و گزارش نهایی ظرف یک هفته آینده ارائه خواهد شد.

از آنجایی که برای تنظیم روابط اجتماعی در حوزه دانشجویی، شیوه اجرای آیین نامه انضباطی دانشجویان ابلاغی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معیار عمل و سیاست مدیریت دانشگاه در سال گذشته بوده است. سه سال همیشه برای رسیدگی به تخلفات و ادعاهای جمعیت حدود ۵۰ هزار دانش آموز بوده است. با تکیه بر سازوکار درون دانشگاهی و به دور از مداخله نهادهای غیردانشگاهی و نیز تأکید بر موازین شرعی، اخلاقی، حقوقی و قانونی، رعایت اصل برائت و تفسیر، به نفع متهمان تخلف و تخلف بوده است. اخلاق اسلامی؛ تاکید می شود در رسیدگی مجدد به پرونده ها و تا جایی که امکان جلب رضایت شاکیان خصوصی و یا اخذ تعهد عدم تکرار تخلفات مواد ۲۴ تا ۵۷ ق.م. سبک اجرایی آیین نامه انضباطی دانشجویان، در احکام صادره می توان تخفیف قائل شد. اقدامات لازم انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا