ترندهای روز

جزییات جدید از شرایط ترخیص خدمت سربازی

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

سردار سرتیپ «موسی کمالی» در مراسم افتتاحیه دومین دوره مسابقات مهارتی کارکنان نیروهای مسلح که در سالن اجتماعات امام حسن مجتبی (ع) استان البرز برگزار شد، افزود: ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار جوان وارد نیروهای مسلح می شوند. به عنوان سرباز هر سال در ۶ سال گذشته یک میلیون و ۷۰۰ هزار سرباز در نیروهای مسلح کشور مهارت آموختند.

جزئیات جدید از شرایط تخلیه نظامی

وی بیان کرد: ۹۲۰ هزار نفر موفق به اخذ گواهینامه رسمی از سازمان آموزش فنی و حرفه ای، جهاد کشاورزی، ارتباطات و فناوری و تبلیغات اسلامی شدند و ۸۵۰ هزار نفر نیز گواهینامه مهارت دریافت کردند.

مشاور عالی مرکز آموزش کارکنان ستاد کل نیروهای مسلح گفت: توانسته ایم آموزش های مهارتی را در ستاد نیروهای مسلح و مرحله اول مسابقات مهارتی کارکنان ستاد کل نیروهای مسلح گسترش دهیم. نیروها برگزار شد و مرحله دوم نیز از امروز آغاز شد.

وی یادآور شد: در مرحله اول این مسابقات ۱۶ هزار سرباز ماهر به میدان آمدند که از این تعداد ۶ هزار نفر به مرحله استانی راه یافتند.

کمالی بیان کرد: در راستای فرهنگ سازی مهارت آموزی در نیروهای مسلح، مشوق هایی را برای سربازان قبل از خدمت در نظر گرفتیم. بنابراین، انتظار می رود که نیروهای استخدام شده قبل از ورود به سربازی، مهارت هایی را بیاموزند.

وی ادامه داد: نیروهای مسلح با توجه به گستردگی و ظرفیت های قابل توجهی که دارند می توانند در صورت آموزش به کشور کمک کنند.

مشاور ارشد ستاد مرکزی آموزش کارکنان ستاد کل نیروهای مسلح یادآور شد: یکی از دغدغه های خانواده ها و جوانان این بود که بعد از خدمت سربازی شغلی نداشتند، بنابراین سازوکاری برای راه اندازی این ستاد پیش بینی شد. اردوی آموزشی مرکزی در این ستاد.

وی افزود: ۳۵ دستگاه اجرایی در این زمینه شناسایی و با ۲۵ دستگاه تفاهم نامه منعقد شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا