ترندهای روز

در این حالت از تلفن همراه استفاده نکنید

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

کارشناسان هشدار می دهند که استفاده از صفحه نمایش در رختخواب عامل اصلی تاثیر منفی این دستگاه بر خواب است.

مطالعه‌ای در دانشگاه اتاگو، که تأثیر استفاده از صفحه نمایش (مانند تلفن، تبلت یا تلویزیون) را بر کیفیت خواب جوانان بررسی کرد، برخلاف تصور رایج که استفاده از صفحه نمایش در ساعات پایانی شب به طور کلی است. برای خواب بد است این نشان می دهد که استفاده مستقیم از صفحه نمایش در رختخواب علت اصلی تأثیر منفی آن بر خواب است، نه فقط استفاده از آن در ساعات قبل از خواب.

در این مورد از تلفن همراه استفاده نکنید

در حالی که به طور سنتی توصیه می شود یک یا دو ساعت قبل از خواب از صفحه نمایش پرهیز کنید، این تحقیق نشان می دهد که مشکل اصلی زمانی رخ می دهد که افراد در رختخواب از صفحه نمایش استفاده می کنند، زیرا باعث می شود دیرتر به خواب بروند و کیفیت خواب آنها را افزایش دهد. خواب آنها کم می شود.

دکتر بردلی برازنان، نویسنده اصلی این مطالعه، تاکید می کند که از آنجایی که استفاده از صفحه نمایش به بخشی از زندگی روزمره نوجوانان تبدیل شده است، دستورالعمل های فعلی خواب باید برای تطابق بیشتر با واقعیت های زندگی مدرن تجدید نظر شود. او پیشنهاد می‌کند به جای تمرکز روی پرهیز از نمایشگرها در ساعات قبل از خواب، توجه بیشتری به زمان و نحوه استفاده از آن‌ها در رختخواب داشته باشید.

در این مطالعه که در ژورنال JAMA Pediatrics منتشر شد، ۸۵ کودک ۱۱ تا ۱۴ ساله به مدت یک هفته از سه ساعت قبل از خواب تا زمان خواب یک دوربین قابل اتصال به لباس خود می پوشیدند.

این دوربین ها زمان، نوع و نحوه استفاده نوجوانان از صفحه نمایش را ثبت می کردند. دومین دوربین مادون قرمز در اتاق خواب آنها نصب شده بود تا زمان صفحه نمایش را در رختخواب ضبط کند. علاوه بر این، آنها از دستگاهی به نام اکتیگراف استفاده کردند که خواب را اندازه گیری می کند. این دستگاه کوچک به اندازه یک ساعت مچی است.

دکتر برازنان می گوید: “خیلی سریع مشخص شد که بخش زیادی از زمانی که نوجوانان از صفحه نمایش استفاده می کنند در رختخواب می گذرد.”

کارشناسان دریافتند که ۹۹ درصد از شرکت کنندگان در دو ساعت قبل از خواب از صفحه نمایش استفاده کردند، بیش از نیمی از آنها از صفحه نمایش در رختخواب استفاده کردند و یک سوم از آنها پس از اولین تلاش برای به خواب رفتن در شب به دستگاه خود بازگشتند.

به گفته دکتر برازنان، جالب‌ترین یافته‌های ما این بود که زمان استفاده از صفحه نمایش قبل از رفتن به رختخواب تأثیر کمی بر خواب شبانه داشت، اما استفاده از صفحه نمایش در رختخواب خواب را مختل می‌کرد و به‌طور متوسط ​​حدود نیم ساعت خواب را از بین می‌برد. دستگیر شد و میزان خواب آنها را در آن شب کاهش داد.

این امر به‌ویژه با فعالیت‌های تعاملی بیشتر با صفحه نمایش مانند بازی‌های ویدیویی و چند وظیفه‌ای مشهود بود. به طوری که هر ۱۰ دقیقه اضافی از این نوع زمان با استفاده از صفحه نمایش، میزان خواب شبانه را تقریباً به همان میزان کاهش می داد.

نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که تأثیر زمان استفاده از صفحه نمایش بر روی خواب عمدتاً به دلیل تأخیر شروع خواب به دلیل زمان نمایش صفحه است، نه تأثیر مستقیم نور آبی یا تعامل تعاملی.

دکتر برازنان پیشنهاد می کند که یک راهنمای ساده برای خواب این باشد که وسایل را از اتاق خواب دور نگه دارید و به نوجوانان اجازه دهید قبل از خواب از وسایل خود استفاده کنند، اما آنها را با خود به رختخواب نبرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا