بانک و بیمه

چگونگی دریافت بیمه خسارت‌های برقی

به گزارش افق میهن شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع برق ایران (توانیر)، عبدالامیر یاقوتی افزود: ماهیانه ۳۰۰ تومان برای مشترکین مسکونی و ۳۰۰۰ تومان برای مشترکان تجاری، سهم پرداختی بیمه خسارت در قبض برق آنها است.

وی خاطرنشان کرد: غرامت با شرایط خاص و طبق قانون توسط شرکت بیمه پرداخت می شود.

یاقوتی با بیان اینکه بیمه مذکور باید در مناقصه برنده می شد، تصریح کرد: ضوابط و مقررات پرداخت مطالبات برق شباهت زیادی به قوانین گاز دارد.

مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق ادامه داد: خسارات وارده در حوزه برق شامل حوادث ناشی از آتش سوزی، انفجار یا جراحات ناشی از برق است.

یاقوتی ادامه داد: بنابراین در صورت وقوع آتش سوزی در ساختمان و واحد مسکونی یک شرکت مشترک که علت آن تجهیزات برقی مانند اتصالات کابلی باشد، در قالب قرارداد بیمه درج شده و خسارت پرداخت می شود.

نحوه دریافت غرامت در صورت قطع برق یا اتصال به شبکه

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که آسیب منشأ خارجی و شبکه داشته باشد و در اثر قطع برق یا اتصال شبکه به تجهیزات الکتریکی آسیب وارد کند و باعث آسیب عمده و کلی به تجهیزات الکترونیکی شرکت کنندگان در یک شبکه در این منطقه شود، شرکت توزیع نیروی برق این منطقه طبق رویه این شرکت ها خسارت ناشی از آن را به مشترکان پرداخت می کند.

مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق افزود: در این موارد بیمه تنها در صورت وقوع آتش سوزی، انفجار یا جراحت و پس از دریافت مجوز از سازمان آتش نشانی و انجام بررسی های لازم به بیمه شدگان خسارت پرداخت می کند. .

یاقوتی گفت: لزوماً نباید آتش سوزی بزرگ باشد و حتی اگر حریق کوچک باشد که توسط مشترکین کنترل شود، منبع برق آتش سوزی در صورت ذکر در گزارش آتش سوزی قابل استناد و ارائه به کمیته می باشد. به شرکت بیمه ارائه شود و خسارت دریافت کند.

وی با بیان اینکه صنعت برق در خدمت مردم است، افزود: همه ما در صنعت برق تمام تلاش خود را می کنیم و قوانین به ما این امکان را می دهد که به مشتریان کمک کرده و از بروز حوادث و آسیب به آنها جلوگیری کنیم.

مدیر کل امور انرژی و مشتریان صنعت برق افزود: حوادث و اتفاقات شبکه ثبت و در سامانه ثبت می شود و در صورت تماس و گزارش خسارت پس از ارسال و بررسی اقدامات لازم انجام می شود.

یاقوتی خاطرنشان کرد: شرکت های توزیع برق دارای بیمه مسئولیت هستند که در قالب آن بیمه خسارت نیز پرداخت می شود و در صورت عدم توافق مشترکین آسیب دیده با شرکت توزیع برق منطقه یا شهر خود، خسارت به یک نفر منتقل می شود. سطح بالاتر یعنی توانیر و پرونده مجددا بررسی می شود.

وی با اشاره به اینکه وسایل برقی به دلیل استهلاک و افت کیفیت به دلیل قطعی و قطعی برق ممکن است آسیب ببینند، توصیه کرد مشترکین برق برای کلیه تجهیزات الکترونیکی از وسایل حفاظت الکتریکی استفاده کنند.

مدیر کل امور انرژی و مشتریان صنعت برق گفت: مشترکان برق در صورت بروز خسارت به سامانه بیمه مشترکان مراجعه می کنند. bime.tavanir.org.ir خسارت را گزارش و ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا