بانک و بیمه

یورو مقابل دلار قد علم می کند

سومیا شورابی; بازار: جفت ارز EURUSD از حدود ۱.۱۰۹۵ دلار افزایش یافت. تضعیف دلار آمریکا از یورو نیز حمایت کرده است و سرمایه گذاران به دقت سیاست های پولی ایالات متحده را زیر نظر دارند و منتظر تعیین سرعت و اندازه کاهش نرخ بهره آمریکا هستند.

با نزدیک شدن به نشست نرخ بهره آمریکا (چهارشنبه)، حساسیت ها در مورد آینده نرخ بهره در بزرگترین اقتصاد جهان افزایش یافته است. از منظر بازار، احتمال کاهش ۰.۵۰ واحدی نرخ بهره آمریکا در نشست ۱۸ سپتامبر از ۵۰ درصد به ۴۱ درصد کاهش یافت و احتمال کاهش ۰.۲۵ درصدی نیز از ۵۰ درصد به ۵۹ درصد افزایش یافت.

معامله گران EURUSD توجه بیشتری به کنفرانس مطبوعاتی خواهند داشت. اگر رئیس فدرال رزرو آمریکا در مورد کاهش مجدد نرخ در ماه های آینده صحبت کند، فشار فروش بر دلار آمریکا افزایش می یابد و شاهد رشد بیشتر جفت ارز یورو دلار خواهیم بود.

روز جمعه، رئیس بانک مرکزی ایرلند و یکی از اعضای بانک مرکزی اروپا گفت که آینده بانک مرکزی اروپا نامشخص است و بنابراین برای تصمیم گیری به داده های اقتصادی بیشتری نیاز دارد. مخلف تاکید کرد که بانک مرکزی اروپا برنامه مشخص و از پیش تعیین شده ای ندارد، اما اطمینان دارد که تورم در منطقه یورو به هدف ۲ درصدی باز خواهد گشت.

پیش بینی یورو

جفت ارز EURUSD به ۱.۱۱ دلار رسید و در این زمینه با مقاومت جدی مواجه شد. یک حرکت نزولی کوتاه مدت در یورو مشاهده می شود، اما این حرکت ماهیت موقتی خواهد داشت، زیرا روند کلی یورو در برابر دلار آمریکا صعودی است و یورو می تواند به سطح ۱.۱۲ دلار برسد، فقط می گوییم که سناریوی نزولی خواهد بود. اگر پشتیبانی ۱.۱۰۴۰ دلار شکسته شود، نامعتبر است. در این صورت، اهداف بعدی یورو سطوح ۱.۰۹۹۰ دلار و ۱.۰۹۴۰ دلار خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا