اقتصاد جهان

واکنش روسیه به تحریم های جدید آمریکا

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که گروه رسانه ای Rossiya Segodnya و مدیرکل آن دیمیتری کیسیلیوف، شبکه تلویزیونی نووستی و سازمان غیردولتی اوراسیا را نیز تحریم کرده است. به عنوان نلی پاروتنکو. مدیر این سازمان درخواست داد.

بر اساس این بیانیه، ایالات متحده این تحریم ها را به دلیل همراهی این افراد و نهادها با اقدامات “بی ثبات کننده” روسیه در خارج از کشور اعمال کرده است.

ایالات متحده مدعی است که این واحدها و افراد در عملیات های اطلاعاتی در اروپا، آفریقا و آمریکای شمالی و جنوبی شرکت داشته و از “قابلیت های سایبری” استفاده کرده اند.

ایالات متحده تاکید کرد که این تحریم‌ها به دلیل «محتوای گزارش‌گری» آن‌ها اعمال نشده‌اند، بلکه به دلیل فعالیت‌های «نفوذ پنهان» آن‌ها که «شاخص روزنامه‌نگاری نیستند» اعمال شده‌اند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز در واکنش به تحریم رسانه های این کشور تاکید کرد: اقدامات دولت آمریکا بی پاسخ نخواهد ماند.

وی روز یکشنبه اعلام کرد که تحریم‌های جدید واشنگتن علیه رسانه‌های روسیه به عنوان یک کمپین سازمان‌یافته تلقی می‌شود و بی‌پاسخ نخواهد ماند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا