ترندهای روز

محاکمه رضا شفیعی‌جم در فضای مجازی آغاز شد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

به تازگی ویدیوی قدیمی از صحبت های رضا شفیع جام درباره ازدواج و طلاقش در فضای مجازی بازتاب زیادی داشته است. او در این ویدئو می گوید: ۶ ماه از زندگی ام ۲۰ ساله ام را که به سختی به دست آورده ام از دست دادم! من و همسرم به دلیل افزایش ناگهانی قیمت طلا از هم جدا شدیم و قیمت طلا مکرر افزایش یافت. و برای پرداخت جهیزیه همسرم مجبور شدم خانه ام را بفروشم.» البته این را هم بگویم که خانواده ما تقریباً خانواده ای است که طلاق در آن به ندرت اتفاق می افتاد، اما به هر حال این اتفاق افتاد که بدون فکر کردن به روزمرگی، ۴۰۰ سکه یا ۵۰۰ سکه مهریه تعیین کردید که باید آن را به خودتان بپردازید. همسرش خیلی درست نیست.»

دادگاه رضا شفیع جم در فضای مجازی آغاز شد

حالا این ویدیو بحث مهریه را دوباره بین کاربران داغ کرده است. عده ای بر این باورند که فرد نباید زیر بار چنین چهره هایی برود و برخی دیگر این سوال را مطرح کرده اند که اگر مهریه پشتوانه زن است پس حمایت مرد چیست؟ در ادامه به سراغ برخی واکنش ها می رویم. با ما همراه باشید.

واکنش کاربران به صحبت های رضا شفیعی جام

حامد نوشت: «وقتی مرد مهریه می‌پذیرد و بدبخت می‌شود»

واکنش مردم: خواسته، نباید مهریه می داد، حماقت خودش بود

«هرگاه زن مفاد عقد را نپذیرد و بدبخت شود».

واکنش مردم: جامعه مردسالار، این تقصیر مردان است، چرا زنان نباید از این حقوق برخوردار شوند؟

علی: یک عمر کار کن، زحمت بکش، جمع کن، این همه گیج شدی، اگر یکی گرفتی، برای رسیدن به آن، حاضری زیر مرگ خودم با چشم بسته امضا کنی، مهریه هر چه باشد، آن وقت طرف تیغه خواهد رفت، این داستان خیلی هاست.

سوگند: همه قوانین این مملکت به نفع مردهاست، بعد از مهریه که خودشان قبول دارند، می گویند به زن ها حقوق انسانی بدهید، هیچکس از شما پول نمی خواهد.

زهره: وقتی وقت ندارید نمی دانم چه زبان دیگری بگویم مهر یعنی بعد از این همه سال هنوز نمی دانند مهریه عندالمطالبه است یعنی چه؟ نکن آقا مهر نکن!

سهراب: این جمله که ازدواج برای زنان بد است، شوخی بیش نیست. ازدواج در ایران هزینه و فشار ثانیه به ثانیه بر مردان است.

بحث: خیلی ها می گویند اگر او را مجبور به پذیرش می کردند، می توانست رد کند. اگر مرد بعد از ازدواج به همسرش اجازه کار نمی داد یا بدون اجازه از خانه بیرون نمی رفت، باز هم می گوید می توانسته امتناع کند و کسی او را مجبور نکرده است؟

مسعود: این حرفی که نباید قبول می کرد و چرا قبول می کنند حرف کاملی نیست. آنچه ما اینجا نقد می کنیم فرهنگ غلط است. فرهنگی که مردان را تحت فشار قرار می دهد و پذیرش چنین شرایطی را منطقی جلوه می دهد. شخصا دخترهایی که باهاشون سر و کار داشتم میگفتن که اگه قبول نکنم بابام قبول نمیکنه یا بقیه منو سرزنش میکنن.

پسر خوب کسی نیست که به من بگوید شما بی تاثیر بودن مفهوم خانواده را در نسل های جدید می بینید، فکر می کنید چرا امیدی به آن وجود دارد؟

محمد: همه می گویند تقصیر اوست، نباید مهریه سنگین را قبول می کرد. آدمی که می خواهد زندگی کند اصلا به این مسائل اهمیت نمی دهد چون در ذهنش می خواهد تا آخر عمر به زندگی اش بچسبد.

به روز رسانی: خیلی از خانم ها قبول نکردند خوب بنویسند! مثل اینه که برگردی به زنی که در ازدواج اول حق طلاق نگرفته و الان از شوهرش کتک خورده و نمیتونه طلاق بگیره و بگه تقصیر خودته.

و ستوان: من شخصاً دختری را می شناسم که ۶ ماه پیش شریک زندگی اش ماند و درخواست طلاق داد و یک سال بعد با جهیزیه اش برای خانواده اش که ۲۵ سال مستاجر بودند یک واحد آپارتمان خرید. خونه یکی رو خراب کرد تا خونه خودشونو داشته باشن!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا