ترندهای روز

کتب درسی را این تاریخ از مدرسه دریافت کنید

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: دانش آموزانی که کتاب های درسی خود را سفارش دادند، ابتدا مهر آنها کتاب های درسی را در مدارس دریافت می کنند.

محمد علوی تبار رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به چاپ ۱۵۶ میلیون جلد کتاب درسی برای ۱۶ میلیون دانش آموز گفت: هم اکنون در حال توزیع کتاب های درسی از ناحیه به مدرسه هستیم.

وی افزود: دانش آموزانی که کتاب های درسی خود را سفارش دادند، ابتدا مهر آنها کتاب های درسی را در مدارس دریافت می کنند.

معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: ثبت سفارش کتب درسی مشکلی ندارد و مراحل ثبت سفارش به صورت انفرادی یا گروهی است و مرحله گروهی توسط مدیران مدارس انجام می شود. در حال حاضر تمامی مدارس کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند و امکان ثبت نام وجود دارد. سفارش کتاب درسی داده اند و ۱۱۵ میلیون جلد کتاب درسی سفارش داده شده است.

علوی تبار خاطرنشان کرد: بیش از تعداد دانش آموزان کتاب درسی چاپ شده و کمبودی نداریم.

۹۰ درصد کتاب های درسی با کاغذ ایرانی

وی درباره کاغذ کتاب درسی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی برای چاپ ۱۶ میلیون جلد کتاب درسی از شهریور از سال گذشته شروع شد و نیاز داشتیم در بازه های زمانی خاصی کاغذ ایرانی داشته باشیم، اما کاغذ ایرانی در برخی بازه های زمانی به موقع به دست ما نرسید، به طوری که امسال ۹۰ درصد کتاب ها با کاغذ ایرانی و ۱۰ درصد با کاغذ خارجی چاپ می شود.

علوی تبار ادامه داد: کیفیت کاغذ ایرانی نسبت به کاغذ خارجی پایین تر است و امیدواریم تولیدکنندگان کیفیت کاغذ داخلی را بالا ببرند تا بتوانیم از کاغذ ایرانی در کتاب های تصویری استفاده کنیم و اکنون باید از کاغذ خارجی برای این کار استفاده کنیم. کتاب های تصویر محور برای داشتن تصاویر باکیفیت برای دانش آموزان.” استفاده کنیم

تغییر کتاب های کار و فناوری پایه ششم و هفتم

وی درباره تغییرات کتاب های درسی گفت: کتاب های کار و فناوری پایه ششم و هفتم تغییر کردند و رویکرد آنها ارائه یک مهارت مفید به دانش آموزان است. این کتاب های درسی سال گذشته مرحله آزمایشی داشتند و به دلیل کمبود تجهیزات مورد نیاز برای آموزش این کتاب ها در تمام مدارس کشور، امسال نتوانستیم آن ها را در کل کشور اجرا کنیم.

معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به ارزیابی آموزشی رشته های فنی و حرفه ای گفت: رشته ها و مهارت های مورد نیاز جامعه و مواردی که باید اصلاح شود را مورد ارزیابی قرار دادیم که نتایج آن منجر به انتشار شد. کتاب های جدید در زمینه فنی و حرفه ای در سال آینده. برای داشتن حرفه ای متناسب با بازار کار و رشد تکنولوژی، تغییرات خاصی در زمینه های فنی و حرفه ای نیز خواهیم داشت.

علوی تبار درباره کیفیت پایین کتاب های درسی و لزوم سیم کشی آنها گفت: امسال بیشتر از کاغذ ایرانی استفاده کردیم و به شرکت های داخلی نسبت به کیفیت پایین کاغذ هشدار دادیم. ما سعی کردیم آنها را جدا کنیم و کیفیت چسب هم مهم است که نسبت به گذشته بهتر شده است و با یک شرکت دانش بنیان تفاهم نامه ای برای تولید چسب حرارتی کتاب های درسی امضا کردیم.

وی خطاب به دانش آموزان ضمن توصیه به استفاده از کدهای QR در کتاب های درسی خاطرنشان کرد: کتاب های درسی دارای کد QR هستند که با اتصال به آنها به اطلاعات بیشتر دروس در قالب فیلم، اینفوگرافیک و تصاویر متحرک دسترسی خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا