اخبار بورس

صعود قیمت نفت در آستانه تصمیم‌گیری فدرال رزور

تأثیر طوفان فرانسیس بر بازار جهانی نفت؛

گزارش کردن اخبار بورسبه نقل از Investing; قیمت نفت در آستانه تصمیم فدرال رزرو افزایش یافت. روز دوشنبه، به دلیل اختلالات مداوم در زیرساخت های نفتی در خلیج مکزیک آمریکا و نگرانی های مداوم تقاضا، قیمت نفت اندکی افزایش یافت.

این امر پس از انتشار داده های اقتصادی جدید از چین رخ داد، زیرا سرمایه گذاران منتظر کاهش احتمالی نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در هفته جاری بودند. قیمت قراردادهای آتی نفت برنت برای تحویل در نوامبر ۴۶ سنت (۰.۶۴ درصد) افزایش یافت و به ۷۲.۰۷ دلار در هر بشکه رسید. معاملات آتی نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه اکتبر با ۵۲ سنت (۰.۷۶ درصد) افزایش به ۶۹.۱۷ دلار رسید.

تحلیلگران انتظار دارند که تا زمان اعلام تصمیم فدرال رزرو در روز چهارشنبه، بازار محتاط بماند.

پریانکا ساچدوا، تحلیلگر فیلیپ نوا، گفت که همچنان نگرانی‌هایی در مورد عرضه نفت وجود دارد، زیرا برخی از ظرفیت‌های تولید در خلیج مکزیک بیکار مانده است. به گفته CME FedWatch، ابزاری که نرخ بهره فدرال را ردیابی می کند، معامله گران به طور فزاینده ای بر روی کاهش نرخ ۵۰ به جای ۲۵ شرط بندی می کنند.

کلوین وانگ، تحلیلگر OANDA، گفت که کاهش نرخ بهره معمولاً هزینه های استقراض را کاهش می دهد که می تواند فعالیت اقتصادی و افزایش تقاضا برای نفت را افزایش دهد. با این حال، کاهش ۵۰ واحدی در نرخ بهره می تواند نشانه ضعف اقتصاد ایالات متحده باشد و نگرانی ها را در مورد تقاضای نفت افزایش دهد.
اوله هانسن، تحلیلگر بانک ساکسو نیز اظهار داشت که احتمالاً تا زمان اعلام نتیجه نشست فدرال رزرو، فعالیت بازار کم خواهد بود و افزود: نتیجه جلسه معادل پرتاب سکه بین ۲۵ تا ۵۰ واحد پایه خواهد بود.

تاثیر طوفان فرانسیس بر تولید نفت و گاز

تقریبا یک پنجم تولید نفت خام و ۲۸ درصد از تولید گاز طبیعی در خلیج مکزیک پس از طوفان فرانسیس به حالت تعلیق درآمده است. آمار ضعیف اقتصادی چین که در آخر هفته منتشر شد، احساسات بازار را کاهش داد. چشم انداز رشد اقتصادی بلندمدت و کند در دومین اقتصاد بزرگ جهان نگرانی ها را در مورد تقاضای نفت افزایش داده است.
Yap Jun Rong، استراتژیست بازار IG در ایمیلی گفت که داده ها باعث ایجاد شک و تردید در مورد آینده تقاضای نفت شد. رشد تولید صنعتی در چین، بزرگترین واردکننده نفت جهان، در ماه اوت به پایین‌ترین حد در پنج ماه گذشته رسید. در همین حال، خرده فروشی و قیمت ملک جدید نیز به کاهش ادامه داده است.

تولید پالایشگاه نفت چین نیز برای پنجمین ماه متوالی کاهش یافت. دلیل این کاهش تقاضای ضعیف سوخت و کاهش حاشیه سود صادراتی بوده است.

اگرچه برنت و WTI هفته گذشته حدود ۱ درصد افزایش یافتند، اما همچنان بسیار پایین تر از میانگین قیمت های آگوست خود هستند. کاهش قیمت که در اوایل ماه جاری تا حدی به دلیل نگرانی های تقاضا رخ داد، بازار را تحت فشار قرار داده است.

پایان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا