بانک و بیمه

تامین مالی مشکل اصلی نهضت ملی مسکن| وزارت راه آسیب‌شناسی می کند، بانک ها می خندند!

بازار؛ گروه خیابان و مسکن: بر اساس قانون افزایش تولید مسکن، بانک ها باید ۲۰ درصد از کل تسهیلات پرداختی شبکه بانکی را به تولید مسکن اختصاص دهند، اما آمار پرداخت ها به گونه ای است که به وضوح می توان آن را جرم نظام بانکی نامید.

بانک‌های مسکن، سپه، ملی، تجارت، ملت، صادرات، صنعت و معدن و توسعه صادرات تنها بانک‌های تاریخ تا ۳۱ سال بودند. اردیبهشت در این ماه در مجموع ۶۸۳.۳۹۷ میلیارد ریال به نهضت ملی مسکن پرداخت شد.

عملکرد بانک ها در زمینه مشارکت در قانون ساخت و ساز مسکن تا پایان افزایش می یابد اردیبهشت از سال ۱۴۰۳ مشاهده می‌شود که مجموع گزینه‌های پرداختی ۲۶ بانک دولتی و خصوصی در دسته‌های «سرمایه‌گذاری مسکن»، «مشارکت در نهضت مسکن ملی»، «توسعه مسکن شهری»، «مسکن روستایی» ” ودیعه ساخت مسکن” و “حوادث غیر مترقبه” ۲ ۰۷۳.۰۸۷ میلیارد ریال بود.

گزارش دهید اردیبهشت ماه و عملکرد بانک ها در نهضت ملی املاک نشان نمی دهد که چندان رضایت بخش نیست و از ۲۶ بانک، عملکرد ۱۸ بانک در این بخش همچنان صفر است.

گزارش دهید اردیبهشت ماه و عملکرد بانک ها در نهضت ملی املاک نشان نمی دهد که چندان رضایت بخش نیست و از ۲۶ بانک، ۱۸ بانک همچنان در این بخش عملکردی ندارند.

این اتفاقات عدم تمایل بانک ها به پرداخت مسکن چند سالی است که برای بانک ها عادی شده است اما تلاش وزارت راه و شهرسازی حتی بانک مرکزی و وزارت اقتصاد به جایی نمی رسد.

اما آخرین اقدام برای زمینه سازی و تسریع در ساخت و ساز نهضت ملی مسکن، برگزاری نشست و تحلیل طرح نهضت ملی مسکن با حضور سرپرست جدید وزارت راه و شهرسازی است.

اگرچه برگزاری این جلسات نمی تواند کمکی به تامین مالی و تسریع پروژه ملی مسکن کند، اما ظاهرا مسئولان وزارت راه و شهرسازی همچنان تاکید دارند که برگزاری جلسات می تواند بانک ها را به ارائه تسهیلات و وام برای ترویج قانون ترغیب کند.

نشست آسیب شناسی نهضت ملی مسکن با حضور مسعود بیات منش معاون مسکن و ساختمان، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن و شهرام مالکی در محل سازمان ملی زمین و مسکن برگزار شد. سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید، محمد آیینی، مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری و سید عباس حسینی. مدیرعامل بانک مسکن با بیان اینکه مدیران جدید فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی به دنبال شوف هستند و قصد ندارند به طور مشخص حل مشکل عدم اعطای وام های بانکی به حوزه مسکن را دنبال کنند، اظهار داشت: در صورت عدم اعطای تسهیلات بانکی به بخش مسکن، مدیران جدید فرزانه صادق هستند.

تامین مالی مشکل اصلی نهضت ملی مسکن وزارت راه تشخیص می دهد، بانک ها می خندند!

مسعود بیات منش، سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: اولویت معاونت مسکن در وزارت راه و شهرسازی تکمیل و تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی است. استفاده از ظرفیت بانک ها در سریع ترین زمان ممکن طرح نهضت ملی مسکن یکی از موضوعات اصلی طرح نهضت ملی مسکن است.

بیات منش: در ستاد وزارت راه و شهرسازی باید وظایف ستاد از جمله حمایت و رفع مشکل تامین مالی پروژه ها را انجام دهیم و امور مدیریتی را به شرکت های تابعه وزارت راه و وزارت راه بسپاریم. توسعه شهری.

وی تاکید کرد: وظایف ستاد را در ستاد وزارت راه و شهرسازی از جمله حمایت و حل مشکل تامین مالی پروژه ها انجام دهیم و مدیریت را به شرکت های تابعه وزارت راه و شهرسازی بسپاریم. .

تامین مالی مشکل اصلی نهضت ملی مسکن وزارت راه تشخیص می دهد، بانک ها می خندند!

«ارسلان مالکی» مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن نیز با بیان اینکه باید بپذیریم که متولی مسکن در وزارت راه و شهرسازی هستیم و وظیفه ماست که با سیاست های درست در حوزه مسکن رونق ایجاد کنیم، گفت: حوزه مسکن ضروری است و یکی از چالش های اساسی در طرح نهضت ملی مسکن، بحث تامین مالی و تسهیلات بانکی است که باید در شورای عالی مسکن پیگیری کنیم.

ملکی: جذب سرمایه های اندک یکی از راه های مفید برای تامین مالی پروژه های نهضت ملی مسکن است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در سال های اخیر اقدامات مثبتی در خصوص تامین مالی پروژه های مسکن از طریق بازار سرمایه انجام شده است، تصریح کرد: جذب سرمایه های اندک یکی از راه های مفید تامین مالی پروژه های ملی مسکن است. حرکت

این اظهارات و این مطالب نشان می دهد که وزارت راه و شهرسازی همچنان به بی تفاوتی و بی توجهی بانک ها در امداد رسانی به حوزه مسکن و طرح نهضت ملی مسکن اعتقادی ندارد و به برگزاری جلسات توجهی نمی کند. برگزار شد و آسیب شناسی تامین مالی مناقصات و حتی پیگیری دور زدن بانک ها در شورای عالی مسکن ناموفق بوده و باید راه حل دیگری اندیشیده شود.

بر اساس گزارش ها، عملکرد ۲۵ بانک ۱۵ بانک است آبان سال گذشته اخذ شد و بر اساس رای تجدیدنظر پرونده حدود ۲۶ هزار و ۲۶۳ میلیارد تومان جریمه بانک های متخلف در نظر گرفته شد و این موضوع در نهایت حل و فصل شد.

به گفته احسان خاندوزی، وزیر اسبق اقتصاد و دارایی و بر اساس گزارش ها، عملکرد از ۲۵ بانک به ۱۵ بانک افزایش یافته است. آبان سال گذشته اخذ شد و بر اساس رای تجدیدنظر حدود ۲۶ هزار و ۲۶۳ میلیارد تومان جریمه بانک های متخلف در نظر گرفته شد و این موضوع در نهایت حل و فصل شد.

از زمان شروع اجرای این قانون، تولید مسکن به شدت افزایش یافته است مهر ماه سال ۱۴۰۰ تا آخر شهریور در سال ۱۴۰۱ سازمان مالیاتی بررسی هایی را انجام داد و مشخص شد بانک های متخلف باید ۵۹ هزار میلیارد تومان جریمه عدم پرداخت مسکن پرداخت کنند. این تصمیم اولیه سازمان بود، اما ۲۶ میلیارد تومان در مرحله تجدیدنظر تصمیم گرفته شد و باید طی روزهای آینده پس از ابلاغ رای توسط بانک های متخلف پرداخت می شد، اما به نظر می رسد سازمان امور مالیاتی این موارد را متعهد شده است. جنایاتی که هنوز دریافت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا