فناوری

متا فعالیت رسانه‌های دولتی روسیه را در پلتفرم‌های خود ممنوع کرد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

دیجیاتو: «متا» صاحب اپلیکیشن فیسبوک اعلام کرد که برخی رسانه های دولتی روسیه را مسدود خواهد کرد. بر اساس ادعای متا، شبکه های مورد بحث از روش های مختلفی برای تبلیغات، انتشار اطلاعات نادرست و ترویج دیدگاه های دولت روسیه استفاده می کردند و در عین حال خود را به نوعی از سیستم های نظارتی متا پنهان می کردند. در نتیجه این شرکت قصد دارد با مسدود کردن این شبکه ها از تاثیر منفی آنها بر کاربران فضای مجازی جلوگیری کند.

متا اعلام کرد که بنا به دلایل فوق از فعالیت «راشا تودی» (RT)، «روسیا سگودنیا» و سایر رسانه های مرتبط روسی در این زمینه جلوگیری خواهد کرد. انتظار می رود این مسدودسازی در چند روز آینده تکمیل شود.

مسدود شدن رسانه های روسی در متا

رسانه های روسی به دلیل آنچه تحت عنوان نفوذ در کشورهای غربی و اعتقادات مردم نامیده می شود، تحت نظارت شدید مدیران بسترهای مجازی هستند. اقدام متا همچنین موقعیت بزرگترین شرکت پلتفرم اجتماعی را در قبال رسانه دولتی روسیه نشان می دهد.

پس از آغاز جنگ روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، متا مانند سایر شبکه های اجتماعی با درخواست اتحادیه اروپا، بریتانیا و اوکراین برای تعلیق فعالیت برخی رسانه های دولتی روسیه موافقت کرده بود. دو سال پیش متا نیز اقداماتی را برای محدود کردن فعالیت این رسانه ها انجام داد. از جمله ممنوعیت تبلیغات توسط این رسانه ها و محدود کردن دسترسی به محتوای آنها.

در اوایل این ماه، ایالات متحده شبکه تلویزیونی دولتی روسیه را به پرداخت ۱۰ میلیون دلار به یک شرکت تنسی متهم کرد. آمریکایی ها اعلام کرده اند که این شبکه با پرداخت این مبلغ قصد داشته دیدگاه ها و نظرات دولت روسیه را در قالب اکانت های آمریکایی به مخاطبان شبکه های اجتماعی برساند. از سوی دیگر شواهدی به دست آمده است که نشان می دهد برخی از ویدئوهای منتشر شده توسط افراد راست گرا با موضوعاتی مانند مهاجرت، جنسیت و اقتصاد به صورت مخفیانه توسط دو کارمند رسانه راشا تودی ویرایش و کارگردانی شده است.

هفته گذشته، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، رسانه های RT را “بازوی اطلاعاتی دولت روسیه” خواند و تحریم های جدیدی را علیه آنها وضع کرد. همچنین این دیپلمات ارشد آمریکایی اخیرا اعلام کرده است که این شبکه به دنبال تضعیف دموکراسی در آمریکا است. این اظهارات واکنش شبکه آر تی را به همراه داشت و آن را «آخرین تئوری توطئه آمریکا» علیه روسیه خواند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا