ترندهای روز

۶ محصولی که ۲۰۲۴ را به سالی بزرگ برای اپل تبدیل می‌کنند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

اپل به نوآوری و خلاقیت در زمینه فناوری شهرت دارد و هر ساله محصولات جدید و بهبود یافته ای را عرضه می کند. اما برای سال ۲۰۲۴ چه انتظاری داریم؟ طبق شایعات، سال ۲۰۲۴ سال مهمی برای اپل خواهد بود. جایی که کوپرتینویی ها قصد دارند مجموعه ای از محصولات هیجان انگیز مانند هدست واقعیت ترکیبی Vision Pro، لپ تاپ ها و ساعت های هوشمند را علاوه بر سری جدید آیفون عرضه کنند.

در این مقاله به معرفی ۶ دستگاه مورد انتظار اپل در سال ۲۰۲۴ می پردازیم و در مورد ویژگی های احتمالی آنها صحبت می کنیم.

هدست ویژن پرو

چه شاهد یک نوآوری موفق باشیم و چه شکست، این دستگاه یکی از قابل توجه ترین محصولاتی است که همه علاقه مندان از آن صحبت می کنند. Vision Pro اپل یک هدست واقعیت ترکیبی است که اپل نزدیک به یک دهه روی آن کار کرده است و در کنفرانس توسعه دهندگان خود در سال ۲۰۲۳ اعلام کرد.

6 محصولی که سال 2024 را به سال بزرگی برای اپل تبدیل خواهند کرد

از زمان معرفی Vision Pro در ژوئن ۲۰۲۳، شایعات زیادی پیرامون این محصول منتشر شده است. در ابتدا از توسعه دهندگان دعوت شد تا این هدست را آزمایش کنند و سپس رسانه ها نیز فرصت استفاده از آن را پیدا کردند. هر دو گروه بازخورد مثبتی در مورد ویژن پرو اپل داشتند.

هنوز سوالات زیادی پیرامون ویژن پرو اپل وجود دارد و با قیمت ۳۴۹۹ دلار، موفقیت تضمین نشده است. با این حال، عملکرد ظاهرا خوب Vision Pro می تواند صنعت هدست واقعیت ترکیبی را متحول کند و رقبای خود را در این زمینه مانند Samsung Galaxy Glass و Meta Quest 3 شکست دهد. هدست Vision Pro احتمالاً در بهمن ماه (فوریه ۲۰۲۴) راه خود را به بازار خواهد یافت. .

سری آیفون ۱۶

اپل هر ساله آخرین نسل آیفون را روانه بازار می کند و این روند در سال ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت.انتظار می رود نسل جدید آیفون ها تفاوت های زیادی با سری های قبلی خود داشته باشند.

6 محصولی که سال 2024 را به سال بزرگی برای اپل تبدیل خواهند کرد

برخی شایعات از ظاهر تغییرات در شاسی دستگاه خبر می دهند. انتظار می رود دکمه های حالت جامد جایگزین دکمه های مکانیکی شوند و از فناوری لمسی استفاده کنند. همچنین ممکن است دکمه Action در تمامی گوشی های آیفون ۱۶ استفاده شود و دکمه دیگری برای دسترسی سریع به دوربین نصب شود.

این تغییرات منجر به ظاهر گوشی ها نمی شود و برخی منابع از نصب لنز زوم تتراپریسم در دوربین های سری Pro خبر می دهند. این لنزها به ثبت تصاویر با جزئیات بیشتر کمک می کنند. علاوه بر این، شایعاتی مبنی بر «آیفون ۱۶ اولترا» به جای مدل پرو مکس به گوش می رسد که احتمالا صفحه نمایش بزرگتر و ویژگی های پیشرفته تری نسبت به آیفون ۱۵ پرو مکس خواهد داشت.

آیفون SE جدید با تغییرات قابل توجه

اگرچه سری آیفون ۱۶ بیشترین توجه را به خود جلب کرده است، اما نسل چهارم گوشی های مقرون به صرفه اپل یعنی آیفون SE نیز با ویژگی های جدیدی عرضه می شود و احتمالا بزرگترین تغییر تاریخ این گوشی ها را تجربه خواهد کرد.

6 محصولی که سال 2024 را به سال بزرگی برای اپل تبدیل خواهند کرد

طراحی آیفون SE 4 به احتمال زیاد شبیه به سری آیفون ۱۴ خواهد بود و به جای طراحی فعلی، صفحه نمایش OLED تمام صفحه و Face ID دارد. علاوه بر این، ظاهراً یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی در پشت دستگاه قرار خواهد گرفت و تراشه A15 Bionic ممکن است فعالیت های گوشی را پردازش کند. پیش بینی می شود در ۶ ماهه اول سال ۲۰۲۴ شاهد معرفی آیفون SE 4 باشیم.

مک بوک ایر با تراشه M3

اپل با عرضه مک بوک ایر ۱۵ اینچی به مشتریان خود حق افق میهن بیشتری داد. اگرچه سری مک بوک ایر با این تغییر جان تازه ای گرفت، اما اپل همچنان از تراشه M2 در این دستگاه ها استفاده می کند.

6 محصولی که سال 2024 را به سال بزرگی برای اپل تبدیل خواهند کرد

در سال ۲۰۲۴ لپ تاپ های مک بوک ایر احتمالا به تراشه M3 مجهز خواهند شد که عملکرد قابل توجهی دارد. به خصوص اینکه پردازنده گرافیکی M3 نسبت به نسل قبلی خود پیشرفت چشمگیری داشته است.

لازم به ذکر است که مک بوک ایر به دلیل نداشتن فن خنک کننده و محدودیت نرم افزاری گزینه مناسبی برای بازی نیست و برای وب گردی و نوشتن اسناد استفاده می شود. با این حال، وجود تراشه M3 می تواند نقطه عطف مهمی در لپ تاپ های نازک و سبک باشد.

اپل واچ X

عرضه ساعت های اپل روند موفقیت آمیزی برای کوپرتینویی ها بوده است و ممکن است با عرضه دهمین نسخه از این ساعت های هوشمند در سال ۲۰۲۴ به دنبال ارج نهادن به این موضوع باشند به همین دلیل برخی شایعات از عرضه احتمالی اپل واچ X حکایت دارد.

6 محصولی که سال 2024 را به سال بزرگی برای اپل تبدیل خواهند کرد

به گفته مارک گارمن، خبرنگار بلومبرگ، اپل واچ ایکس دارای حاشیه باریک تر و نمایشگر میکرو LED خواهد بود.دی، امکانات بهداشتی جدید و… همین ویژگی ها می تواند کافی باشد تا این ساعت هوشمند حتی پس از عرضه چندین سری تکراری (و البته قدرتمند) به خاطره انگیزترین ساعت اپل در سال های اخیر تبدیل شود.

همانطور که گفته شد، معرفی و عرضه احتمالی اپل واچ X در سال ۲۰۲۴ خواهد بود، اما ممکن است این امر به دو سال دیگر یعنی سال ۲۰۲۵ به تعویق بیفتد.

آیپد پرو با نمایشگر OLED

با گذشت سال ها، آیپد پرو بیشتر شبیه مک شده و قابلیت های آن ها افزایش یافته است. این روزها، آیپد پرو با بلندگوهای عالی، گزینه‌های کیبورد عالی و حتی همان تراشه‌های سیلیکونی مورد استفاده در مک عرضه می‌شود. اما هنوز یک چیز وجود دارد که iPad Pro می تواند در آن بهبود ببخشد: صفحه نمایش.

6 محصولی که سال 2024 را به سال بزرگی برای اپل تبدیل خواهند کرد

اگرچه نمایشگر آن مینی ال ای دی است XDR تعبیه شده در آیپد پرو باکیفیت است، اما وجود احتمالی نمایشگر OLED باعث می شود همه چیز بهتر به نظر برسد و در مقایسه با نمایشگرهای LCD، زاویه دید بهتر و دقت رنگ بالاتری را به شما ارائه دهد.

خبر خوب این است که یک آیپد پرو با نمایشگر OLED احتمالاً در سال ۲۰۲۴ وارد بازار می شود و رنگ مشکی عمیق تر، نرخ تازه سازی سریع تر و عملکرد بهتر را به ارمغان می آورد. پس منتظر حضور این فناوری پیشرفته در تبلت های اپل باشید.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا