اخبار اقتصاد ایران

جزئیات حراج شمش طلا

به گفته سخنگوی مرکز مبادلات طلا و ارز ایران، با فروش ۱۶۸ کیلوگرم شمش طلا در پنجاه و یکمین مزایده این مرکز، میزان شمش خریداری شده تاکنون از مرز ۱۰ تن گذشت و بر این اساس بیش از ۴۴ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است. چرخه اقتصادی کشور بازگشته است.

اصغر بالسینی به برگزاری پنجاه و یکمین جلسه حراج شمش طلا اشاره کرد و گفت: امروز سه شنبه (۲۷ شهریور ماه) پنجاه و یکمین جلسه حراج شمش طلا در مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران و از تعداد ۱۶۸ قطعه برگزار شد. (کیلوگرم) شمش طلای استاندارد عرضه شده در این حراج تمامی ۱۶۸ قطعه شمش طلا با عیار ۹۹۵ در هزار و میانگین قیمت هر قطعه شمش چهار میلیارد و ۹۰۶ میلیون تومان توسط متقاضیان معامله و خریداری شد.

بازگشت ۴۴ حمت ناشی از حذف تعهدات ارزی صادرکنندگان به اقتصاد

وی افزود: بر این اساس ۱۰ هزار و ۶ کیلوگرم (۱۰ تن) شمش طلا در نتیجه تسویه تعهدات ارزی صادرکنندگان فروخته شده است و بر این اساس ۴۴.۴ هزار میلیارد تومان (۴۴.۴ همات) سرمایه. به چرخه اقتصاد کشور بازگشته است.

۱ اکتبر، اولین حراج شمش طلا در پاییز ۱۴۰۳

سخنگوی مرکز مبادلات طلا و ارز ایران در ادامه خاطرنشان کرد: جلسه بعدی (پنجاه و دومین جلسه) حراج شمش طلا در مرکز مبادلات ایران روز یکشنبه اول است. مهر در اردیبهشت ماه برگزار می شود و با توجه به تعطیلی روزهای جمعه و شنبه (۳۰ و ۳۱ شهریور) متقاضیان تا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۲۹ شهریور ماه فرصت دارند تا با واریز ۳۵۰ میلیون تومان ضمانت نامه در این مزایده شرکت کنند. برای هر قطعه شمش ./ ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا