ترندهای روز

حکم متهمان دزدی از صندوق امانات بانک ملی صادر شد؛ از حد تا زندان

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (ofoghmihan.ir):

متهمان پرونده که ۱۳ نفر هستند به سرقت، پولشویی و تحصیل مال غیرقانونی متهم هستند.

آرمین و هاتف دو متهم اصلی این پرونده هستند که در تعطیلات ۲۴ و ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ صندوق امانات بانک ملی دانشگاه تهران را دستکاری کردند و یکی از متهمان این پرونده قصد خودکشی داشت اما جان سالم به در برد.

آرمین متهم ردیف اول پرونده که قبل از سرقت در حال ساخت ساختمان بود در جلسه دادگاه درباره سرقت گفت: یک ماه قبل از سرقت اتفاقی افتاد و به بانک ملی شعبه دانشگاه مراجعه کردم. آن زمان فشار بدهی من زیاد بود. دیدم در یک بنر یک صندوق امانات را تبلیغ کردند. با یکی از معاونین شعبه صحبت کردم و او همه چیز را در مورد صندوق امانات توضیح داد. آنجا بود که جرقه دزدی در ذهنم شکل گرفت. رفتم سرایدار و گفتم تو ساختمان پشت بانک زندگی میکنم. شب ها صدای موسیقی می آید و من فکر می کنم نگهبان ها شب شیف هستند همانطور که او گفت شب ها اینجا نگهبان نیست. ثباتی که زدم طول کشید. آژیر و آلارم را دیدم و متوجه شدم که کسی متوجه صدای آن نمی شود. من افسر پلیس بودم و می دانستم که دزدگیر بانک به دلیل نقص در سیستم دزدگیر بانک جدی گرفته نمی شود. با دیدن جعبه ها متوجه شدم ساخت یکی از شرکت های داخلی است. این شرکت جدی است و نمونه این وجوه را در نمایندگی خود قرار داده است. حتی گاوصندوق را شکافتند تا استحکامش را نشان دهند و از آنجا اطلاعات لازم را در مورد صندوق امانات گرفتم. نقشه هوایی منطقه را هم بررسی کردم و متوجه شدم که برای این ساختمان دو در وجود دارد، یکی برای مردم و دیگری برای خودروها. من نقشه را از آنجا طراحی کردم. چون بدهکار بودم و فشار طلبکاران زیاد شده بود، پیشنهاد سرقت را به هاتف دادم و هر دو با هم رفتیم و نقشه سرقت را اجرا کردیم.

متهمانی که پس از سرقت به خارج از کشور متواری شده بودند توسط پلیس ترکیه در یک عملیات ویژه دستگیر شدند.

متهمان اصلی پرونده سرقت بانک ملی پس از محاکمه در شعبه دهم نهایتاً به دو فقره سرقت محکوم شدند همچنین آرمین علاوه بر سقف تعیین شده به پرداخت معادل وجه و جبران خسارات وارده با توجه به موضوع محکوم شد. که اموال مسروقه را به دلیل اینکه در ترکیه خرج کرده است پس نداده است. وی همچنین به اتهام سرقت از بانک ملی و تجارت جاما به ۳ سال زندان و به اتهام پولشویی به ۱۰ سال حبس محکوم شد.

متهم ردیف دوم به نام هاتف به اتهام پولشویی و سرقت اموال به سه سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق و ۱۰ سال حبس محکوم شد. متهم ردیف سوم به اتهام معاونت در سرقت به پنج سال حبس تعزیری، متهم ردیف چهارم به اتهام معاونت در سرقت به پنج سال حبس تعزیری و دریافت ۲۰ هزار دلار که می دانست دزدیده شده است محکوم شد.

همچنین متهمان ردیف ششم به اتهام تحصیل مال مسروقه هر کدام به سه سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شدند. همچنین متهم هفتم به جرم تحصیل مال مسروقه به ۳ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. وی همچنین به اتهام پولشویی به ۷ سال زندان محکوم شد. متهم هشتم به جرم تحصیل مال مسروقه به سه سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. متهم نهم نیز به جرم پولشویی به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. متهم دهم نیز به جرم پولشویی به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. متهم ردیف یازدهم نیز به اتهام تحصیل مال مسروقه به ۳ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. متهم دوازدهم نیز به جرم تحصیل مال مسروقه به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شد.

این حکم به متهمان ابلاغ شده و در صورت اعتراض پرونده به دیوان عالی کشور خواهد رفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا