اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/06/28 |برنت 73 دلار و 33 سنت شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت نفت در روز چهارشنبه پس از دو روز متوالی تقریبا ثابت ماند. سرمایه گذاران منتظر تصمیم فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره هستند و چشم انداز خشونت بیشتر در خاورمیانه از بازار حمایت کرده است.
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۷ سنت معادل ۰.۵۰ درصد کاهش به ۷۳ دلار و ۳۳ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۰.۵۱ درصد کاهش به ۷۰ دلار و ۸۳ سنت با ۳۶ سنت معامله شد.

هر دو شاخص نفت در روز گذشته به دلیل اختلالات مداوم در عرضه نفت به ایالات متحده، بزرگترین تولیدکننده نفت جهان، حدود یک دلار در هر بشکه افزایش یافتند. طوفان فرانسین تولید نفت در ایالات متحده را مختل کرد. علاوه بر این، معامله گران تخمین می زنند که تقاضا برای نفت در این کشور پس از تصمیم فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره برای اولین بار در چهار سال گذشته افزایش خواهد یافت.
چشم انداز خشونت بیشتر در خاورمیانه، که می تواند تولید نفت در منطقه حیاتی را مختل کند، از بازار نفت حمایت کرده است.
سرمایه گذاران در حال حاضر بر کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو متمرکز شده اند که می تواند تقاضای سوخت در ایالات متحده را افزایش دهد و شاخص دلار را کاهش دهد.
معامله گران انتظار دارند روند کاهش نرخ بهره با کاهش ۵۰ واحدی در جلسه امروز آغاز شود.
انتظارات خرید نفت آمریکا برای تکمیل ذخایر استراتژیک نیز از بازار نفت حمایت کرده است. بایدن برای این ذخایر ۶ میلیون بشکه نفت بخرد.
گزارش موسسه نفت آمریکا نشان می دهد که ذخایر نفت این کشور در هفته منتهی به ۱۳ سپتامبر ۱.۹۶ میلیون بشکه و ذخایر بنزین و میعانات گازی حدود ۲.۳ میلیون بشکه افزایش یافته است.
انتهای پیام/۲۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا