ترندهای روز

زورگیران خشن، طعمه‌هایشان را در بیابان برهنه می‌کردند

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (ofoghmihan.ir):

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی روز بعد در تشریح ماجراهای این باند مخوف گفت: در پی سرقت های سریالی موتورسواران سواری در بیابان های اطراف شهرک مهرگان مشهد، بلافاصله تحقیقات گسترده ای آغاز و مشخص شد که اعضای یک باند سرقت از موتورسواران سرقت کرده بود. که موتورسیکلت های نو دارند با اجبار به کرایه گزاف آنها را به شهر مهرگان می کشانند و سپس با تهدید چاقو موتور سیکلت و تمام وسایل آنها از قبیل تلفن، پول نقد و … را می دزدند.

سرتیپ دوم احمد گردن افزود: با توجه به اهمیت موضوع، بررسی کارشناسی جنایت با جمع آوری اسناد و مدارک و اطلاعات نامحسوس ادامه یافت تا اینکه سرنخ اتباع خارجی غیرمجاز به دست آمد که نشان داد: تعدادی اتباع افغانستانی به همراه یک نفر فرد ایرانی موتورسواران در هسته مرکزی شهر سرنشین را شناسایی و سپس به منطقه مهرگان می کشانند و ۲ نفر دیگر از اعضای باند با موتور سیکلت به تعقیب همدست خود می پردازند و طعمه خود را در مکانی خلوت می کشند. اموالش را می دزدند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه ابتدا با استفاده از مشاهدات اطلاعاتی، عضو ایرانی این باند شناسایی شد، خاطرنشان کرد: ماموران کلانتری مهرگان در عملیات ضربتی که با هماهنگی مقام های قضایی آغاز شد، متهم ایرانی را شناسایی کردند. پرونده، که دارای سابقه کیفری است. و به تازگی از زندان آزاد شده بود، وی را در مخفیگاهش به دام انداختند و یک دستگاه موتور سیکلت به همراه چاقو و گوشی تلفن همراه مسروقه کشف کردند.

سردار نگهبان همچنین به اعترافات متهم اشاره کرد و ادامه داد: این متهم خشن در اعترافات خود شش نفر از اعضای باند مخوف اتباع خارجی (افغانستان) را فاش کرد و گفت پس از آزادی از زندان به این باند سرقت و زورگیری هولناک پیوست. از موتورسواران سواری آورده است.

فرمانده ناجا تصریح کرد: با این اعترافات تکان دهنده بلافاصله عملیات دستگیری وارد مرحله جدیدی شد و پلیس در کمتر از ۸ ساعت موفق شد سایر اعضای این باند را دستگیر کند. ۵ قطعه قمه و چاقو و ۲ گوشی تلفن همراه کشف شد.

وی گفت: اعضای این باند مخوف بین ۱۷ تا ۲۵ ساله در بازجویی های تخصصی به ۱۶ فقره زورگیری خشن از موتورسواران اعتراف کردند و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی همچنین به خشونت خونین اعضای این باند خطرناک اشاره کرد و افزود: در صورت مقاومت مقتول با قمه مورد اصابت گلوله قرار می گرفت که تحقیقات پلیسی نشان داد تا کنون ۲ نفر از مالباختگان این حادثه را انجام داده اند. کشته شده است.” اعضای این باند با ضربات چاقو مجروح شدند.

سردار سرتیپ دوم احمد گردانی با بیان اینکه اعضای این باند در گروه های دو یا سه نفره زورگیری می کردند، افزود: بیشتر در هسته مرکزی شهر، اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) و میدان شکار می کنند. شهید گمنام را به دام انداختند و با حمایت همدستان موتورسیکلت خود به سمت شهرک مهرگان حرکت کردند. وی در ادامه این گفت و گوی اختصاصی افزود: در یکی از زورگیری های خشن، راکب جوان موتور سیکلت طعمه دزدان مخوفی شد که برای کسب رزق و روزی حلال، موتورسیکلت را با وام و اقساط خریده و نذر کرده بود که در روزهای پایانی سال ماه صفر رایگان و پر برکت است. آهسته مسافر بود، اما هنگام انتقال زائران و افراد نزدیک به امام رضا (ع) در دام شیادان افتاده بود.

رئیس حراست مشهد همچنین به دیگر زورگیری های این باند اتباع بیگانه اشاره کرد و گفت: بررسی های پلیسی حاکی از آن بود که گروهی از اعضای این باند پس از زورگیری از یک موتورسوار سواری هنگام بازگشت به مخفیگاه خود در مسیر، گوشی هوشمند را به همراه داشتند. یک نوجوان دیگر با تهدید به مرگ مجبور به مرگ شد که توسط مالباخته شناسایی شد.

این حراست تاکید کرد: تحقیقات پلیسی با هماهنگی قضایی برای ریشه یابی جنایات دیگر اعضای این باند خطرناک ادامه دارد. وی بار دیگر به مجرمان جرایم خشن هشدار داد: همانطور که بارها تاکید کرده ایم اخاذی و شنود از جرایم خشن محسوب می شود. و پلیس تا دستگیری مجرمان به فعالیت شبانه روزی خود ادامه خواهد داد. بنابراین به جنایتکاران و جنایتکاران هشدار می دهیم قبل از اینکه ناگهان پلیس را بالای سر خود ببینید، از فعالیت های مجرمانه دست بردارید و مسیر درست زندگی را دنبال کنید. صورت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا