بانک و بیمه

۳۲.۲ میلیارد دلار ارز واردات تأمین شد| سهم ۴ میلیارد دلاری صنعت خودرو از ارز نیمایی

بر اساس گزارش بازار، بانک مرکزی در این مدت ۶ میلیارد و ۹۹۶ میلیون دلار برای کالاهای اساسی و دارو، ۱۷ میلیارد و ۲۳۳ میلیون دلار برای کالاهای تجاری و بازرگانی، ۸۰۴ میلیون دلار برای خدمات و ۷ میلیارد دلار برای واردات و صادرات به مبلغ ۲۳۳ میلیون دلار اختصاص داد. دلار تضمین شده است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی پنج میلیارد و ۴۴۹ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی و خوراک دام و یک میلیارد و ۵۴۷ میلیون دلار برای واردات دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی اختصاص داده است.

بانک مرکزی در مجموع ۶ میلیارد و ۹۹۶ میلیون دلار برای کالاهای اساسی و کشاورزی و دارو و تجهیزات پزشکی به ارزش ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان برای حمایت از مصرف کنندگان و دسترسی به کالاهای ضروری با قیمت ارزان تر اختصاص داده است.

این گزارش نشان می دهد در این مدت ۱۷ میلیارد و ۴۳ میلیون دلار به تجارت کالا و ۷ میلیارد و ۱۳۶ میلیون دلار به واردات و صادرات و در مجموع ۲۴ میلیارد و ۱۷۹ میلیون دلار به صنعت اختصاص یافته است.

این گزارش نشان می دهد تامین ارز برای «صنعت حمل و نقل و خودرو» معادل ۲ میلیارد و ۵۰۱ میلیون دلار، «صنایع معدنی» یک میلیارد و ۸۲۲ میلیون دلار و «ماشین آلات و تجهیزات تولید» یک میلیارد و ۶۲۰ میلیون دلار است. میلیون دلار دلار، «صنایع شیمیایی و پلیمری» یک میلیارد و ۷۵۵ میلیون دلار، «صنعت و تجهیزات برق و الکترونیک» دو میلیارد و ۸۴ میلیون دلار، «نساجی و پوشاک» ۸۷۵ میلیون دلار است. این گروه‌های صنعتی نیز یک میلیارد و ۷۴۲ میلیون دلار، یک میلیارد و ۴۴۳ میلیون دلار، یک میلیارد و ۳۲۷ میلیون دلار، ۶۰۳ میلیون دلار، ۲۵۰ میلیون دلار، ۴۸ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان سال جاری هستند. ۲۸. شهریور این ماه دریافت کرد.

همچنین تا ۲۸ شهریور ماهانه، سایر صنایع ۶ میلیارد و ۵۷۶ میلیون دلار ارز نیمه ارزی و یک میلیارد و ۸۲۰ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات دریافت کردند.

32.2 میلیارد دلار ارز وارداتی تامین شد / سهم 4 میلیارد دلاری صنعت خودرو از ارز نیمایی

بر اساس این گزارش، میانگین موزون نرخ ارز برای یک ماه منتهی به ۲۸ شهریور ماهانه دلار ۴۳۰۰۰ ۳۴۸ تومان، یورو ۴۸۰۰۰ ۱۹۱ تومان، درهم ۱۱۰۰۰ ۸۰۳ تومان، یوان ۶۰۰۰ ۱۱۱ تومان، روبل ترکیه ۴۷۳ تومان، روبل ترکیه ۱۰۰ تومن، ۱۲۷۱ تومان.

لازم به ذکر است روز چهارشنبه ۲۸ شهریور در ماه ۱۴۰۳ دلار با نرخ ۴۹۰۰۰ و ۴۷۵ تومان، یورو با نرخ ۵۵۰۰۰ ۳ تومان و درهم با نرخ ۱۳۰۰۰ ۴۷۲ تومان در صرافی مرکز مبادلات ایران مبادله می شد. همچنین در صرافی مبادله دلار با نرخ ۴۶ هزار و ۱۵۲ تومان، یورو با نرخ ۵۱ هزار و ۳۰۹ تومان و درهم با نرخ ۱۲ هزار و ۵۶۷ تومان انجام شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا