ترندهای روز

تشدید بارش‌ها و احتمال وقوع سیلاب در ۱۰ استان

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (ofoghmihan.ir):

سازمان هواشناسی با صدور اخطاری نارنجی از تشدید بارندگی ها و احتمال وقوع سیل در ۱۰ استان کشور خبر داد و توصیه هایی برای جلوگیری از خطرات ناشی از این شرایط جوی ارائه کرد.

سازمان هواشناسی با صدور هشداری نارنجی نسبت به تشدید بارندگی و سیل در ۱۰ استان کشور هشدار داد و از عموم مردم خواست از سفرهای غیرضروری خودداری کنند. این اخطار برای چند روز آینده به ویژه در روزهای ۲۸، ۲۹ و ۳۰ شهریورماه صادر شده است.

تشدید بارندگی ها و احتمال وقوع سیل در 10 استان

بر اساس این هشدار، در برخی مناطق رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گرد و خاک و تگرگ پیش بینی می شود. مناطق آسیب دیده شامل گیلان، نیمه غربی مازندران، شمال شرق سمنان، جنوب غرب خراسان شمالی، نواحی مرکزی اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی و ارتفاعات استان های تهران و البرز خواهد بود.

سازمان هواشناسی هشدار داده است که در این شرایط جوی طغیان رودخانه ها، طغیان معابر عمومی، لغزندگی معابر، تشکیل روان آب و سیلاب و احتمال رانش زمین و ریزش سنگ از ارتفاعات محتمل است. همچنین احتمال صاعقه و آسیب به سازه های موقت و محصولات کشاورزی وجود دارد.

سازمان هواشناسی از مردم و مسافران خواسته است از توقف و تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند و از برپایی چادر در این مناطق خودداری کنند. همچنین توصیه می شود فعالیت های تفریحی از جمله طبیعت گردی و کوه نوردی به تعویق بیفتد و دامداران و عشایر از چرای دام و تردد در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه ها خودداری کنند.

سازمان هواشناسی همچنین بر ضرورت تقویت سازه های موقت، لایروبی کانال ها و دهانه پل ها و آمادگی دستگاه های اجرایی مانند سازمان راهداری و وزارت نیرو برای مقابله با سیل و کاهش خسارات وارده به بخش کشاورزی تاکید کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا