ترندهای روز

بازگشت برادر کوچکتر ماکسیما به ایران

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

نیسان تیانا یا تیانا (Teana) خودرویی شناخته شده برای ایرانیان است که در سایه محبوبیت ماکسیما در زمان عرضه از بین رفت. با گذشت یازده سال از تولید این خودرو در بازار ایران، TNA قرار است به صورت وارداتی به بازار ایران بازگردد.

بازگشت برادر کوچکتر ماکسیما به ایران

پارس خودرو در سال ۱۳۸۸ بلافاصله پس از واردات TNA شروع به مونتاژ آن کرد و اولین نسخه های خود را در سال ۱۳۸۸ با دو تیپ XL و XV روانه بازار کرد. نوع XV (معروف به کلاس بالا) نسخه کامل TNA بود و ویژگی های بیشتری نسبت به نوع XL یا نیمه فول داشت. ویژگی هایی مانند کنترل کشش، کیسه هوای پرده ای، نور خودکار، تهویه صندلی جلو، پانوراما و سانروف.

مونتاژ این لوکس ژاپنی تا تشدید تحریم های صنعت خودرو در سال ۲۰۱۳ ادامه داشت و اگرچه در این مدت فروش خوبی را تجربه کرد اما نتوانست محبوبیت فوق العاده ماکسیما را در ایران تکرار کند.

بازگشت برادر کوچکتر ماکسیما به ایران

جدیدترین نسل نیسان تینا قرار است با قطعات رنو به ایران بازگردد. این خودرو قرار است در سامانه جانبازان فروخته شود. طراحی نسل جدید TNA با ظاهری مدرن و به روز معرفی شده است و همان زبان طراحی حاکم بر نیسان را نشان می دهد. این خودرو شباهت زیادی به مدل معروف ماکسیما دارد. این خودرو ۴۹۰۶ میلی‌متر طول، ۱۸۵۰ میلی‌متر عرض و ۱۴۴۷ میلی‌متر ارتفاع دارد و خودروی دیفرانسیل جلو است.

بازگشت برادر کوچکتر ماکسیما به ایران

نیروی محرکه TNA شامل یک موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی است که ۱۵۴ اسب بخار قدرت و ۱۹۷ نیوتن متر گشتاور دارد و گیربکس Xtronic CVT به آن کمک می کند. تینا به لطف این موتور در ۸ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می رسد و سرعت خود را تا ۱۹۷ کیلومتر در ساعت ادامه می دهد.

مصرف سوخت ترکیبی ۶.۴۱ لیتر در صد کیلومتر، باک ۵۶ لیتری، سیستم تعلیق جلو مک فرسون، سیستم تعلیق عقب چند لینک، ترمز دیسکی خنک کننده جلو، ترمز دیسکی معمولی عقب و فرمان برقی دوپینیون از دیگر مشخصات فنی تیانا است. سیستم ترمز ABS علاوه بر EBD، سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم HSA و سیستم های کمکی ترمز HBA، HBB و HBC نقش عمده ای در کنترل و پایداری TNA دارند.

بازگشت برادر کوچکتر ماکسیما به ایران

TNA از نظر امکانات مجهز به صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی ۱۲.۳ اینچی، نمایشگر هد آپ، روشنایی داخلی، پد شارژ بی سیم، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو کاناله، گرمکن صندلی، صندلی های ارگونومیک چند لایه، سیستم کاهش نویز فعال است. ، کروز کنترل هوشمند تطبیقی، سیستم کمک راننده هوشمند سطح ۲، ترمز هوشمند پیش از برخورد، هشدار خروج از خط، اصلاح خط هوشمند، هشدار نقطه کور تغییر خط، هشدار اجتناب از برخورد، نظارت پانوراما هوشمند، هشدار عابر پیاده و هشدار خستگی راننده و غیره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا