اخبار بورس

فلزات گران‌بها زیر سایه کاهش نرخ بهره

قیمت طلا اندکی افزایش یافت؛

قیمت طلا در معاملات آسیایی بالاتر رفت و رکوردهای اخیر همچنان در دسترس است زیرا معامله گران منتظر تصمیم فدرال رزرو در مورد اندازه کاهش نرخ بهره هستند.

گزارش کردن اخبار بورس به گزارش سرمایه گذاری؛ در این هفته، قیمت طلا به طور موقت به بالاترین حد خود رسید زیرا انتظارات برای کاهش ۵۰ واحدی نرخ بهره افزایش یافت. این اتفاق باعث کاهش ارزش دلار و بازدهی اوراق دولتی شد. اما برخی از داده های اقتصادی قوی تر از حد انتظار ایالات متحده، پیش بینی ها برای کاهش شدید نرخ بهره را پیچیده کردند. هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۵۷۴.۱۵ دلار رسید، در حالی که قیمت هر اونس طلا ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۲۶۰۰.۴۰ دلار در هر اونس رسید (۰۴:۱۶ GMT).

با انتظار کاهش نرخ بهره در روز چهارشنبه، رکوردهای جدیدی در شرف دستیابی است

طلا نزدیک به سوابق تاریخی؛ تمرکز بر کاهش نرخ بهره، قیمت لحظه ای طلا را اندکی پایین تر از بالاترین رقم تاریخی ۲۵۸۹.۷۸ دلار در هر اونس که در اوایل هفته جاری به ثبت رساند، قرار داد. بزرگترین حامی قیمت طلا انتظارات فزاینده از کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در پایان نشست روز چهارشنبه بود. در حالی که بازارها در ابتدا بین کاهش نرخ ۲۵ یا ۵۰ واحد مبنا تصمیم نگرفته بودند، بررسی‌های کنونی نشان می‌دهد که انتظارات بیشتر به سمت کاهش ۵۰ واحد پایه متمایل شده است. این پیش‌بینی‌ها حتی در شرایطی که داده‌های خرده‌فروشی و تورم بهتر از حد انتظار بود، حفظ شد که نشان‌دهنده ثبات نسبی اقتصاد ایالات متحده است.

بیشتر بخوانید: چشم انداز خوش بینانه قیمت طلا
اما نگرانی‌ها در مورد ضعیف بودن بازار کار منجر به این شده است که فدرال رزرو دوره کاهش نرخ بهره را آغاز کند که می‌تواند منجر به کاهش حداقل ۱۰۰ واحدی تا پایان سال ۲۰۲۴ شود. نرخ بهره پایین خبر خوبی برای طلا و سایر فلزات گرانبها است زیرا هزینه فرصت سرمایه گذاری در دارایی های بدون بازده را کاهش می دهد. با این حال، سایر فلزات گرانبها از طلا عقب ماندند. به این ترتیب قیمت آتی پلاتین با ۰.۵ درصد کاهش به ۹۸۳.۹۰ دلار در هر اونس و قیمت آتی نقره با ۰.۵ درصد کاهش به ۳۰.۸۳۷ دلار در هر اونس رسید.

طلا نزدیک به بالاترین حد تاریخی

کاهش مس با بازگشایی بازارهای چین در میان فلزات صنعتی، مس در روز چهارشنبه کاهش یافت زیرا بازارهای چین، بزرگترین واردکننده این فلز، پس از یک تعطیلات طولانی بازگشایی شدند و معامله گران به آمار ضعیف اقتصادی این کشور واکنش نشان دادند.
معاملات آتی مس در بورس فلزات لندن ۰.۶ درصد کاهش یافت و به ۹۳۲۶.۵۰ دلار در هر تن رسید، در حالی که معاملات آتی مس یک ماهه با ۰.۹ درصد کاهش به ۴.۲۴۷۵ دلار در هر پوند رسید. داده‌های ضعیف تولید صنعتی و خرده‌فروشی در چین در آخر هفته به تداوم ضعف در بخش‌های کلیدی اقتصادی این کشور اشاره کرد و معامله‌گران نگران کاهش اشتهای چین برای مصرف مس بودند.

بیشتر بخوانید:ترامپ از پروژه جدید ارزهای دیجیتال رونمایی کرد
اما گزارش‌های ضعیف همچنین به این گمانه‌زنی منجر شد که دولت پکن می‌تواند مجبور به ارائه محرک‌های بیشتر شود که می‌تواند رشد اقتصادی کوتاه‌مدت را تقویت کند و تقاضا برای مس را افزایش دهد. این پیش بینی ها به کاهش کاهش قیمت مس کمک کرد.

پایان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا