اقتصاد جهان

تظاهرات هزاران نفر در بلژیک علیه غول خودروسازی آلمان

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از راشاتودی، هزاران بلژیکی روز دوشنبه برای حمایت از کارگران آئودی که به دلیل تعطیلی کارخانه این شرکت آلمانی در بروکسل، شغل خود را از دست می دهند، به خیابان های پایتخت هجوم آوردند.

به گزارش آسوشیتدپرس به نقل از پلیس محلی، حدود ۵۵۰۰ نفر در ایستگاه قطار بروکسل- شمال تجمع کردند و به سمت پارلمان اروپا راهپیمایی کردند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اکثر کارگران و کارمندان گروه آئودی رهبری این تظاهرات و اعتراضات را بر عهده داشتند. این شرکت ۳۰۰۰ کارمند در بروکسل دارد که انتظار می رود ۹۰ درصد آنها اوایل سال آینده اخراج شوند.

این اعتراض دو ماه پس از آن صورت می‌گیرد که خودروساز آلمانی اعلام کرد تقاضا برای خودروی الکتریکی Q8 e-tron آن که در بروکسل مونتاژ می‌شود، کاهش یافته است و هشدار داد که کارخانه با هزینه‌های بالایی مواجه خواهد شد.

در اوایل این ماه، سخنگوی آئودی بروکسل، پیتر دوهور، گفت که کارخانه لزوماً نیازی به تعطیلی ندارد زیرا می‌توان از این کارخانه برای تولید قطعات برای کارخانه‌های دیگر این شرکت استفاده کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، بسیاری از شاغلان در کارخانه بروکسل در تولید خودروهای برقی کار می کنند که اتحادیه اروپا از آن به عنوان بخش پیشرو در میان رقابت رو به رشد چین و ایالات متحده یاد می کند.

در اوایل ماه جاری، گروه فولکس واگن، بزرگترین خودروساز آلمان، که شامل آئودی نیز می شود، به برنامه تضمین شغل داخلی خود پایان داد و اعلام کرد که قصد دارد کارخانه ها را برای اولین بار در تاریخ خود تعطیل کند و برنامه اخراج گسترده در آلمان را اعلام کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا