ترندهای روز

کشف حقیقتی جالب در مورد نقاشی شب پرستاره ون‌گوگ

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

محققان می گویند هنرمند افسانه ای ون گوگ فیزیک جو را با دقت شگفت انگیزی به تصویر کشیده است.

یک مطالعه جدید نشان می دهد که ون گوگ درک شهودی از جهان طبیعی داشت و در نقاشی نمادین خود “شب پرستاره”، فیزیک واقعی دنیای واقعی را در پشت حرکت ابرها و هوا در آسمان به تصویر کشید.

این نقاشی که در ژوئن ۱۸۸۹ کشیده شد، بیش از یک قرن است که میلیون‌ها نفر را با آسمان آبی چرخان، ماه زرد، ستاره‌ها و انفجاری از رنگ‌ها و اشکال مجذوب خود کرده است.

هر ستاره در این نقاشی افسانه ای در امواج زرد رنگی قرار گرفته است که شبیه انعکاس های نورانی است که روی آب می درخشند. ضربات قلم موی هنرمند توهم حرکت آسمان را ایجاد می کند.

اکنون دانشمندان نقاشی ون گوگ را تجزیه و تحلیل کرده اند تا آنچه را در نقاشی او از آسمان “تلاطم پنهان” می نامند کشف کنند.

Yongxiang Huang یکی از نویسندگان این مطالعه توضیح می دهد: “با یک تصویر دیجیتالی با وضوح بالا، ما توانستیم اندازه معمول ضربات قلم مو را به دقت اندازه گیری کنیم و آنها را با مقیاس های مورد انتظار از تئوری های تلاطم مقایسه کنیم.”

محققان متخصص در حرکت سیال، ضربات قلم مو در یک نقاشی را با برگ هایی که در یک قیف باد می چرخند مقایسه کردند. آنها مقیاس نسبی و فاصله ضربه های قلم مو را بررسی کردند و روشنایی نسبی رنگ های مختلف را محاسبه کردند.

محققان به طور خاص مقیاس فضایی ۱۴ پیکره چرخان اصلی نقاشی را بررسی کردند.

کشف یک واقعیت جالب در مورد نقاشی شب پرستاره ون گوگ

از این مشاهدات دقیق، آنها شکل، انرژی و تجسم فضای به تصویر کشیده شده در نقاشی را تخمین زدند.

این مطالعه نشان داد که این تصویر با قانون فیزیک معروف به قانون کولموگروف که حرکت جوی را پیش‌بینی می‌کند، مطابقت دارد.

به طور کلی، دانشمندان می گویند که استفاده دقیق هنرمند از مقیاس و نور “دقیق” قوانین پشت تلاطم اتمسفر و آبشار انرژی حرکت هوا از مقیاس کوچک به مقیاس بزرگ را نشان می دهد.

آنها دریافتند که برخی از قوانینی که در فیزیک آسمان واقعی وجود دارد در نقاشی هنرمند نیز اعمال می شود. به گفته محققان، به نظر می رسد این هنرمند افسانه ای ابعاد متعددی از فیزیک را با “دقت شگفت انگیز” ثبت کرده است.

دکتر هوانگ می گوید که تصویر دقیق ون گوگ از تلاطم ممکن است از مطالعه حرکت ابرها و اتمسفر یا حس ذاتی از نحوه حرکت آسمان ناشی شده باشد.

وی گفت: این نشان دهنده درک عمیق و شهودی از پدیده های طبیعی است.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا