اخبار اقتصاد ایران

ركورد نیاز مصرف برق گیلان؛ 16 مرداد با ثبت 2113.3 مگاوات!

مدیر عامل توزیع نیروی برق گیلان گفت: ساعت ۱۲:۵۵ مورخ ۱۶ مرداد امسال با دمای محسوس ۴۰ درجه سانتی گراد، مصرف برق استان به ۲۱۱۳.۳ مگاوات رسید که بالاترین رقم ثبت شده در سال جاری است.

افق میهن، مسعود صادقی خمامی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان به تشریح وضعیت مصرف برق در استان در فصل پیک تابستان پرداخت.

صادقی ضمن تشکر و قدردانی از صبر و شکیبایی مشترکین گیلانی و همراهی دلسوزانه آنان در فصل پیک تابستان، اظهار داشت: برنامه ریزی برای مدیریت مصرف برق گیلان از اردیبهشت سال آغاز شد و علاوه بر امضای تفاهم نامه با مشترکان در تعرفه های مختلف، نظارت دقیق بر مصرف نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: بر اساس آمار موجود و بر اساس پایش های انجام شده تا ۲۰ شهریور سال گذشته بیش از ۴۱۰۰ میلیون کیلووات ساعت انرژی به مشتریان گیلانی تحویل دادیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴ درصد رشد نشان می دهد.

مدیر عامل توزیع نیروی برق گیلان گفت: ساعت ۱۲:۵۵ مورخ ۱۶ مرداد امسال با دمای محسوس ۴۰ درجه سانتی گراد، مصرف برق استان به ۲۱۱۳.۳ مگاوات رسید که بالاترین رقم ثبت شده در سال جاری است.

صادقی تاکید کرد: با توجه به برنامه های آگاه سازی مدیریت مصرف از جمله “بررسی انرژی”، امضای تفاهم نامه با مشترکان در تعرفه های مختلف، نظارت دقیق بر مصرف برق توسط ادارات و دستگاه های اجرایی و دیگر طرح ها و برنامه های اجرایی، رکورد تقاضای مصرف استان است. نسبت به فصل اوج سال گذشته ۴.۲ درصد کاهش داشت، اما میانگین «حداکثر نیاز مصرف روزانه» در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۸.۲ درصد افزایش داشت.

وی خاطرنشان کرد: استان گیلان بر خلاف بسیاری از استان های دیگر از تعداد مشتریان صنعتی کمتری برخوردار است و تنها ۱۶ درصد از کل مشتریان مشمول این تعرفه هستند، اما با وجود این، با همکاری بسیار مناسب با انجمن مدیران صنعت گیلان، سازمان صمت و شرکای صنعتی استان موفق شدیم برنامه های مدیریت بار استان را به بهترین نحو ممکن اجرا کنیم.

مدیرعامل توزیع نیروی برق گیلان با اشاره به تعرفه داخلی ۷۸ درصدی مشترکان این شرکت اظهار داشت: از ۱۶ خرداد تا ۱۷ شهریور در سال گذشته تعداد روزهای مدیریت بار اضطراری در استان ۴۷ روز بوده است.

وی تاکید کرد: از ابتدای روزهای اوج در ۱۶ خرداد ماه ۱۴۰۳ تا ۱۷ شهریور در ماه ۱۴۰۳ قطعی های کوتاه مدت برق به صورت متناوب اتفاق افتاد که ناشی از حوادث فنی در شبکه های صنعت برق استان گیلان بود.

صادقی در پایان گفت: این شرکت در حال حاضر نزدیک به یک میلیون و ۶۵۷ هزار مشترک در کل استان دارد که این تعداد مشترک بالا، توزیع برق گیلان را به یکی از بزرگترین خدمات رسان کشور تبدیل کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا