اخبار بورس

سبد پورتفوی “پترول” اصلاح شد/ راه اندازی “پروژه پک” ارومیه تا اواخر مهرماه

رشید قانعی مدیرعامل پترول در گفتگو با اخبار بورسا وی درباره عملکرد گروه در سال مالی گذشته گفت: سال گذشته در پترول روی سه موضوع اساسی تمرکز کردیم. یکی از آنها بحث ارتقای بهره وری مجتمع های فعلی بود. چون ۴ میلیارد دلار سرمایه گذاری است که پترول در سال های اخیر انجام داده است. اکثر شرکت های تولیدی ما به ۱۰۰ درصد ظرفیت تولید رسیده اند. یکی از آنها پیشرفت پروژه ها بود. پروژه ارومیه پک به پایان رسید. این پروژه پروژه ای در داخل مجموعه بود که واحد جامد آن به بهره برداری رسیده و واحد مایع آن اواخر مهرماه به بهره برداری می رسد.

وی افزود: پروژه دیگر ارغوان گستر ایلام و پتروشیمی صدف است. هر دو Oyster و Purple بیش از ۹۵ درصد پیشرفت داشته اند و ما امیدواریم که هر دو در سال جاری عملیاتی شوند.

قانعی در این زمینه ادامه داد: موضوع دیگر اصلاح پرتفوی «پترول» است که در آن حدود ۸۰۰ میلیارد از سهام خود را فروختیم و سهام جدید خریداری کردیم. از سوی دیگر، با فروش دارایی ها در سهامی سرمایه گذاری کردیم که نسبت P/E بهتری داشتند.

وی در خصوص پتروشیمی صدف گفت: ۳۴ درصد سهام پتروشیمی صدف را واگذار کرده ایم که باعث افزایش درآمد پترول شده است و امیدواریم با حضور سهامدار جدید به نتیجه برسیم.

مدیرعامل «پترول» گفت: به ظرفیت اسمی پتروشیمی لردگان رسیده ایم و با کاتالیست و کمپرسور در حال رسیدن به ظرفیت اسمی هستیم. مبدل کاتالیزوری آن وارد مجتمع شده و کمپرسور نیز تا پایان سال به مجموعه اضافه خواهد شد. امیدواریم با بازنگری امسال به نتیجه برسیم. در خصوص موضوع برق پتروشیمی لردگان نیز باید بگویم که با حمایت هلدینگ خلیج فارس، برق این پتروشیمی قطع نشد و تولید آن ثابت ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا