اخبار اقتصاد ایران

دریافت صورت حساب الکترونیکی برای مشاغل

دی ماه گذشته که چهار بنگاه اقتصادی ملزم به ثبت فاکتور الکترونیکی در سامانه مودیان شدند، مشاغل با فروش بیش از ۱۸ میلیارد تومان در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ مجبور به ثبت صورت حساب الکترونیکی در سامانه مودیان شدند.

در این سال با توجه به شرایط صدور صورتحساب الکترونیکی توسط اشخاص حقیقی مورخ ۲۹ دی ماه ۱۴۰۲ و با توجه به نصاب مقرر در ماده ۱۴ قانون پایانه‌های فروشگاه‌ها و سامانه مودیان و تبصره ۱ آن، در صورتی که فروش هر یک از مؤدیان طی دوره سال از حد نصاب مقرر در ماده در صورت تصویب، لازم است از ابتدای دوره دوم پس از اتمام دوره گذراندن فروش سالانه، فاکتور الکترونیکی صادر کند.

بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی، مودیان اشخاص حقیقی (صاحبان مشاغل) که خالص فروش کالا و خدمات آنها تا پایان خرداد در سال جاری به ۱۴۴ میلیارد ریال می رسد که از ابتدای مهرماه امسال موظف به صدور صورتحساب الکترونیکی طبق مقررات مربوطه و ثبت آن در سامانه مالیاتی هستند.

فقط برای کلیه مؤدیانی که عرضه کننده تک کالا و خدمات هستند یا کالاها و خدمات آنها مشمول نرخ مالیات بر ارزش افزوده یکسان است، علاوه بر صورتحساب های الکترونیکی نوع ۱ و ۲، رسیدهای کارتخوان بانکی یا درگاه پرداخت الکترونیکی نیز صورتحساب الکترونیکی محسوب می شود. .

ضمناً موارد فوق مانع از صدور صورتحساب الکترونیکی نوع ۱ یا ۲ توسط صاحبان مشاغل با فروش سالانه کمتر از سهمیه مذکور نخواهد بود که طبق سایر قوانین موظف به صدور صورتحساب الکترونیکی می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا