ترندهای روز

هشدار؛ موبایل‌ها در این نقاط خطرناک می‌شوند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

درست است که امواج مغناطیسی تلفن همراه قابل مشاهده نیستند، اما به راحتی می توانند انواع بیماری ها و عوارض را برای شما به همراه داشته باشند. از اختلالات خواب گرفته تا مشکلات عضلانی و نارسایی مفاصل.

اگر به سلامت خود و فرزندتان اهمیت می دهید، هرگز تلفن همراه خود را در این ۹ مکان قرار ندهید.

هشدار؛ تلفن همراه در این مکان ها خطرناک می شود

اگر شما هم جزو افرادی هستید که موبایل خود را در هر جایی که می توانید قرار می دهید، باید بدانید که در برخی مکان ها نگهداری موبایل ممنوع است، زیرا امواج آن آسیب های زیادی به سلامتی وارد می کند.

در این گزارش مکان های ممنوعیت نگهداری موبایل را معرفی می کنیم تا دیگر موبایل خود را آنجا رها نکنید و مراقب سلامتی خود باشید. درست است که امواج مغناطیسی تلفن همراه قابل مشاهده نیستند، اما به راحتی می توانند انواع بیماری ها و عوارض را برای شما به همراه داشته باشند. از اختلالات خواب گرفته تا مشکلات عضلانی و نارسایی مفاصل و…

کنار سر یا زیر بالش

بسیاری از افراد هنگام خواب شبانه موبایل خود را زیر بالش می گذارند تا هر زمان که نیاز داشته باشند کاملاً در دسترس باشد، اما کمترین ضرر امواج مغناطیسی تلفن همراه این است که باعث اختلال در خواب و بی خوابی می شود. همچنین در دراز مدت باعث سردرد و سرگیجه می شود.

داخل کالسکه بچه

تلفن همراه مشکلات رفتاری مانند بیش فعالی و اختلال کمبود توجه را در کودکان افزایش می دهد.

داخل جیب پیراهن و نزدیک قلب

تلفن‌های همراه می‌توانند امواج الکترومغناطیسی تولید کنند که ممکن است باعث استرس طولانی‌مدت بر قلب شود یا بر عملکرد دستگاه‌های پزشکی مانند ضربان‌ساز تأثیر بگذارد.

روی شکم زنان باردار

قرار دادن تلفن روی شکم ممکن است جنین را در معرض امواج الکترومغناطیسی قرار دهد که به ویژه در دوران رشد خطرناک است.

جیب جلو و پشت

در دراز مدت باعث ناباروری و آسیب به سلامتی می شود. همچنین امواج مغناطیسی تلفن همراه باعث ضعیف شدن استخوان لگن می شود.

مکان های بسیار سرد و گرم

اختلاف دما باعث جمع شدن دستگاه و آسیب زیادی به قطعات موبایل می شود. علاوه بر این، سرما این قدرت را دارد که باتری موبایل را سریعتر خالی کند و به قطعات الکترونیکی آن آسیب برساند.

کنار فر یا نزدیک اجاق گاز

گرمای بیش از حد برای وسایل الکترونیکی مضر است.

نزدیک به پوست

تلفن های همراه حامل باکتری هایی هستند که از طریق تماس با پوست منتقل می شوند. حداقل باید نیم سانتی متر تا یک سانتی متر باشد.

در هنگام نشستن طولانی مدت در جیب ژاکت یا شلوار

نگه داشتن تلفن در جیب لباس برای مدت طولانی (مانند رانندگی یا نشستن در دفتر) ممکن است باعث مشکلات عضلانی و حتی نارسایی مفاصل در لگن و ستون فقرات شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا