بانک و بیمه

حراج بعدی سکه طلا چه زمانی برگزار می‌شود؟

به گزارش افق میهن، بر اساس اعلام مرکز مبادلات طلا و ارز ایران، بر اساس دستورالعمل برگزاری حراج سکه طلا در سامانه مرکز مبادلات طلا و ارز ایران مورخ ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ منتشر شده در سایت رسمی (www. ice.ir)، هجدهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۲ از طریق سامانه معاملاتی این مرکز به نشانی اینترنتی. market.ice.ir در حال انجام است و موضوع حراج سکه تمام و نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب در سال ۱۳۸۵ توسط بانک مرکزی و بدون بسته بندی می باشد.

حداکثر ثبت سفارش

کلیه اشخاص حقیقی دارای تابعیت ایرانی بالای ۱۸ سال می توانند در این مزایده شرکت کنند و حداکثر حجم سفارش و خرید به ازای هر متقاضی در مجموع ۵ سکه می باشد. این می تواند ۵ قطعه ربع سکه یا ۵ قطعه نیم سکه یا ۵ قطعه سکه کامل یا ترکیبی از هر سه شامل سکه کامل، نیم سکه و ربع سکه باشد که مجموع هر سه سکه نباید از ۵ قطعه بیشتر شود.

متقاضیان باید توجه داشته باشند که برای هر سفارش از انواع سکه ها فقط می توانند یک سفارش فعال داشته باشند. یعنی متقاضیان برای ثبت سفارش هر نوع سکه فقط یکبار می توانند قیمت و تعداد سکه را تعیین کنند.

زمان سپرده گذاری

خریدار موظف است قبل از ثبت سفارش در سامانه، ۱۰۰% ارزش سفارش با احتساب هزینه را از طریق درگاه پرداخت آنلاین به کیف پول خود واریز کند. مبلغ ذکر شده تا پایان جلسه حراج در کیف پول کاربر مسدود می ماند.

زمان واریز از شنبه ۳۱ سپتامبر ساعت ۱۲ بعد از ظهر آغاز می شود و در روز یکشنبه ۱ اکتبر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱ شب به پایان می رسد. پس از اتمام این مدت، دیگر امکان پرداخت وجه یا شرکت در مزایده وجود ندارد.

شروع جلسه حراج

جلسه حراج از ساعت ۱۲:۰۰ شروع می شود و زمان ثبت سفارش از ساعت ۱۲:۰۰ الی ۱۵:۰۰ می باشد. زمان نظارت و تخصیص از ساعت ۱۵ الی ۱۷ همان روز و نتایج مزایده ساعت ۱۷ اعلام می شود. متقاضیان جهت کسب اطلاعات بیشتر از نتایج حراج با سامانه حراج سکه طلا مرکز مبادلات ایران تماس حاصل فرمایند.

مزایده از طریق ثبت سفارش و تخصیص بر اساس اولویت قیمت به موقع انجام می شود.

بازپرداخت

لازم به ذکر است پرداخت تراکنش با استفاده از کارت های هدیه، کارت های بانکی، کارت های اعتباری مرابحه و کارت های بانکی بدون شماره شبا ممنوع بوده و مسئولیت عدم عودت وجه بر عهده متقاضی می باشد.

لازم به ذکر است باقیمانده موجودی در کیف پول تا ۴۸ ساعت پس از جلسه مزایده به شناسه بانکی تعریف شده در حساب کاربری بازگردانده می شود. متقاضیان توجه داشته باشند که برای بازگرداندن وجه باقی مانده در کیف پول تنها مجاز به ثبت شناسه بانکی (شبا) بانک ملی ایران در حساب کاربری خود هستند و این حساب باید متعلق به کاربر باشد.

هزینه ها و هزینه های عملیاتی

کارمزد معامله یک هزارم (۰.۱%) ارزش معامله است.

شایان ذکر است خریدار موظف است به ازای هر قطعه سکه طلا (شامل سکه تمام، نیم سکه و ربع سکه) مبلغ ۳۰۰۰۰۰ ریال به عنوان هزینه تحویل به شعبه بانک عامل هنگام دریافت سکه طلای خریداری شده در شعبه منتخب در سیستم بیش از حد پرداخت

در صورت مراجعه خریدار به شعبه منتخب در سامانه برای دریافت سکه طلای خریداری شده در مدت مشمول هزینه نگهداری (۱۴ تا ۲۱ روز کاری از زمان تخصیص سکه طلا) به اضافه هزینه تحویل هر قطعه طلا. سکه (شامل سکه تمام، نیم سکه و ربع سکه) تا مبلغ ۵۰۰۰۰۰ ریال در روز به عنوان هزینه نگهداری به شعبه بانک عامل پرداخت شود. خریدار موظف است هزینه های عملیاتی مرتبط با بانک عامل (کارمزد تحویل و هزینه انبارداری) را با دریافت سکه طلای خریداری شده به بانک عامل پرداخت کند.

برنامه تحویل سکه

متقاضیان برای دریافت سکه به برنامه تحویل سکه توجه کنند. شروع دوره تحویل بدون هزینه نگهداری سکه طلا از ۱۱ اکتبر آغاز می شود و تا ۱۸ اکتبر ادامه دارد. در این مدت شعب بانک فقط هزینه تحویل را دریافت می کنند. هزینه ارسال برای هر سکه تمام مدت ۳۰۰۰۰ تومان می باشد.

هرکسی که بین ۱۹ تا ۲۶ اکتبر درخواست دریافت سکه داشته باشد، علاوه بر هزینه تحویل، باید هزینه ذخیره سازی را نیز بپردازد. هزینه نگهداری سکه طلا روزانه ۵۰۰۰۰ تومان به ازای هر سکه و به شعبه بانک عامل واریز می شود. تعطیلات نیز شامل این هزینه می شود.

در صورت عدم دریافت سکه توسط مردم در مهلت تحویل سکه، تراکنش لغو و پس از اعلام بانک عامل، پس از کسر کارمزد خرید و سایر هزینه های عملیاتی، مبلغ تراکنش به کیف پول خریدار بازگردانده می شود. در صورت انصراف از معامله به دلیل عدم مراجعه خریدار به شعبه منتخب در سامانه در مدت توافق شده جهت دریافت سکه طلا، خریدار به مدت ۱۸۰ روز از ثبت سفارش در سامانه منع می شود.

لازم به ذکر است شرکت در مزایده های گذشته مانع از شرکت در مزایده هجدهم نمی باشد و اشخاصی که در این مزایده شرکت می کنند می توانند در مزایده های آتی نیز شرکت نمایند.

لازم به ذکر است متقاضیان شرکت در حراج سکه طلا سامانه معاملات بورس ایران می توانند در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز از طریق سامانه معاملاتی این مرکز به نشانی market.ice.ir ثبت نام و احراز هویت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا