ترندهای روز

دستگیری اعضای باند دستبرد سریالی به باغ ویلاهای روستایی

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

گزارش سرقت های شبانه از باغ ویلاهای اطراف روستای ناظریه مشهد باعث شد تا نیروهای کلانتری فردوسی در چند شب متوالی به سرقت اموال مردم توسط سارقان بپردازند.

به همین دلیل گروهی از کارآگاهان با راهنمایی مستقیم سروان مصطفی حسنی (رئیس کلانتری فردوسی) پس از بازدید میدانی از محل سرقت، با بررسی های کارشناسی از جنایت اقدام به جمع آوری اطلاعات کردند.

در مرحله اول اقدامات پلیسی به تقویت منابع و مطلعین محلی پرداختند و از سوی دیگر با ارائه آموزش های لازم از روستاییان کمک خواستند. طولی نکشید که با هوشیاری اهالی محل یکی از سارقان حرفه ای شناسایی شد و با نفوذ به یکی از باغ های ویلاها در محاصره و گرفتار قانون قرار گرفت. ماموران کلانتری که مطمئن بودند با انتقال متهم به مقر پلیس، سایر همدستانشان متواری خواهند شد، در همان محل ارتکاب جنایت تحت بازجویی های فنی قرار گرفتند. متهم که خود را «فرزاد» معرفی کرده بود، دو همدست دیگرش را به پلیس فاش کرد و گفت: قبل از رسیدن پلیس، اقلام مسروقه زیادی را به مخفیگاه بردند!

در پی اعترافات وی بلافاصله ماموران انتظامی با هماهنگی قضایی به روستای ناظریه رفته و ۲ سارق دیگر را دستگیر کردند که در مخفیگاه آنها یک تخته فرش و مقداری لوازم آرایشی و بهداشتی کشف شد. متهم وقتی متوجه شد نیروهای پلیس به دنبال وسایل سرقتی دیگر هستند مجبور شدند یکی دیگر از اعضای باند را افشا کنند و مدعی شدند بسیاری از اقلام مسروقه را به مخفیگاه محمود در روستای بزمرگان منتقل کرده اند. پلیس به روستای مذکور حرکت کرده و حلقه های قانون را به دستان وی بسته است. در همان زمان مشخص شد که اموال زیادی از جمله فرش، دستگاه تصفیه آب، مصالح ساختمانی، دستگاه ماساژ و تعدادی شمشیر و قمه در مخفیگاه وی پیدا شده است. اما در این بین اقلام مسروقه متعلق به سایر مالباختگان نیز کشف شد و بررسی ها نشان داد که در همان شب باغ ویلای روستایی دیگری را نیز زیر و رو کرده اند.

در حالی که ماموران قصد داشتند اموال مسروقه را به مقر پلیس منتقل کنند، ناگهان جوان دیگری که در کنار مخفیگاه سارقان ایستاده بود، توجه آنها را به خود جلب کرد. در این شرایط و با دستور رئیس کلانتری وی نیز مورد بازرسی قرار گرفت که در نتیجه از وی یک گوشی موبایل مسروقه کشف شد. با انتقال متهمان به بازپرسی کلانتری فردوسی، تحقیقات تخصصی در خصوص سرقت های سریالی آنها آغاز شد و برخی از مالباختگان در حالی اموال خود را شناسایی کردند که اعضای این باند حتی روکش لامپ و بیل برقی را نیز سرقت کرده بودند. و کلنگ پس از ورود به باغ ویلاهای روستایی.

بنابراین گزارش، ۴ نفر از اعضای این باند با دستور مقام قضایی روانه زندان شدند تا تحقیقات تکمیلی پلیسی برای شناسایی اختلاس کنندگان و همدستان احتمالی آنها ادامه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا