اقتصاد جهان

قیمت جهانی طلا امروز 1403/06/30

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، در پی کاهش قابل توجه نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا، قیمت طلا روز پنجشنبه بیش از یک درصد افزایش یافت.
قیمت هر اونس طلا با ۰.۲۱ درصد افزایش به ۲۵۹۲ دلار و ۷ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۰۹ درصد افزایش به ۲۶۱۷ دلار رسید.
قیمت طلا در روز چهارشنبه پس از کاهش ۵۰ واحدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو به محدوده ۴.۷۵ و ۵ درصدی، به رکورد ۲۵۹۹.۹۲ دلار رسید.

سیاستگذاران فدرال رزرو همچنین کاهش نرخ بهره را ۰.۵ درصد دیگر تا پایان سال جاری، ۱ درصد در سال آینده و ۰.۵ درصد در سال ۲۰۲۶ پیش بینی کردند.
تحلیلگران می گویند که ریسک های ژئوپلیتیکی باعث افزایش قیمت طلا می شود زیرا ایالات متحده با کسری تجاری، بازدهی پایین اوراق قرضه و دلار ضعیف دست و پنجه نرم می کند.
تسهیل سیاست های پولی بانک های مرکزی جهان و همچنین خرید بالای طلا توسط این بانک ها و نگرانی های ژئوپلیتیکی باعث شده است که قیمت این فلز گرانبها در سال جاری بارها و بارها به رکوردهای جدیدی برسد.
از طلا همیشه به عنوان یک شرط مطمئن در زمان بی ثباتی سیاسی و اقتصادی یاد می شود و کاهش نرخ بهره همواره به نفع آن بوده است.
در بین سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۲۳ درصد کاهش به ۳۱.۳۵ دلار رسید و پلاتین با ۰.۱۴ درصد افزایش به ۹۸۹.۵۰ دلار رسید.
انتهای پیام/۲۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا