اقتصاد جهان

قیمت جهانی نفت امروز 1403/06/30 |برنت 74 دلار و 74 سنت شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از رویترز، قیمت نفت در اولین ساعات معاملات روز جمعه در آسیا تغییر چندانی نداشت، اما پس از کاهش قابل توجه نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و کاهش قابل توجه فدرال رزرو آمریکا، در آستانه دومین افزایش هفتگی متوالی است. کاهش ذخایر جهانی
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱۴ سنت معادل ۰.۹ درصد کاهش به ۷۴ دلار و ۷۴ سنت رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۴ سنت یا ۰.۰۶ درصد کاهش به قیمت ۷۱ دلار و ۹۱ سنت معامله شد.
این شاخص های نفتی پس از رسیدن به پایین ترین سطح خود در سه سال اخیر در ۱۰ سپتامبر افزایش یافته اند.

فدرال رزرو آمریکا روز چهارشنبه نرخ بهره را ۰.۵ درصد کاهش داد. نرخ بهره پایین معمولاً فعالیت اقتصادی را تحریک می کند و تقاضا برای انرژی را افزایش می دهد. اما برخی این را نشانه ضعف بازار کار آمریکا می دانند.
داده‌های دولتی نشان می‌دهد که ذخایر نفت خام آمریکا به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده جهان، به پایین‌ترین سطح خود در سال گذشته رسیده است که به گفته تحلیلگران ممکن است قیمت نفت برنت را در سه ماهه پایانی سال جاری بین ۷۰ تا ۷۵ دلار در هر بشکه نگه دارد.
افزایش تنش ها در خاورمیانه نیز از قیمت نفت حمایت کرده است. روز چهارشنبه، واکی تاکی متعلق به نیروهای حزب الله لبنان منفجر شد. انفجارهای پیجر مشابه روز قبل رخ داد.
از سوی دیگر، تقاضای ضعیف در چین مانع از افزایش بیش از حد قیمت نفت می شود. رشد تولید پالایشگاهی و صنعتی در این کشور در ماه آگوست به کمترین حد خود در پنج ماه گذشته رسید و خرده فروشی و قیمت مسکن نوساز نیز کاهش یافت.
انتهای پیام/۲۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا