اقتصاد جهان

اتحادیه اروپا اپل را تهدید به جریمه سنگین کرد

به گزارش خبرگزاری افق میهن ، اتحادیه اروپا به نقل از راشاتودی به شرکت آمریکایی اپل هشدار داده است که اگر سیستم عامل آیفون و آیپد خود را باز و قابل اتصال به اشخاص ثالث نسازد، با جریمه های سنگینی روبرو خواهد شد.

مقامات ضد انحصار کمیسیون اروپا روز پنجشنبه اقدامات مشخصی را علیه غول فناوری آمریکایی انجام دادند.

این مقامات از اپل خواستند که با قانون جدید بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) مطابقت داشته باشد که سیستم عامل ها را ملزم به سازگاری با سایر فناوری ها می کند.

مارگارت وستگر، رئیس ضد انحصار اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای گفت: «امروز، برای اولین بار، ما از تدابیر خاصی تحت قانون بازارهای دیجیتال استفاده می‌کنیم تا اپل را از طریق گفت‌وگوی سازنده راهنمایی کنیم تا به طور مؤثر از تعهدات قابلیت همکاری خود پیروی کند.»

وی افزود: تعامل موثر به عنوان مثال با گوشی های هوشمند و سیستم عامل آن ها نقش مهمی در این زمینه دارد.

مدیر اجرایی اروپایی تاکید کرد که اولین ابتکار با هدف ویژگی ها و عملکردهای اتصال iOS با ساعت های هوشمند، هدفون، هدست های واقعیت مجازی و سایر دستگاه های متصل به اینترنت است.

وستگر همچنین توضیح داد که مرحله دوم به قابلیت همکاری سیستم عامل اپل و نحوه دسترسی توسعه دهندگان شخص ثالث به ویژگی های آیفون و آیپد مانند دستورات صوتی Siri و تراشه پرداخت مربوط می شود.

بر اساس گزارش رویترز، کمیسیون اروپا امیدوار است که این اقدامات را ظرف شش ماه پایان دهد. تا آن زمان، اپل باید قوانین را رعایت کند و خدمات خود را بازسازی کند.

بلومبرگ گزارش داد، اگر اپل از قوانین DMA پیروی نکند، بروکسل احتمالاً تحقیقات رسمی را آغاز خواهد کرد که می تواند منجر به جریمه تا ۱۰ درصد از درآمد جهانی سالانه این غول فناوری شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا