بانک و بیمه

حباب سکه در بازار ۷ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان شد

به گزارش افق میهن، نادر بذرافشان درباره تحولات بازار طلا و سکه در چند روز اخیر اظهار کرد: از ابتدای هفته گذشته بازار جهانی ۵۹ دلار افزایش را به ثبت رساند تا اینکه شاهد قیمت های جدید در بازارهای جهانی و طی مدت زمان مشابه بودیم. هفته این قیمت ها نبود

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران تصریح کرد: در روزهای بعد بازار با نوسانات جزئی افزایش یا کاهش مواجه شد و در پایان هفته این افزایش افزایش یافت به طوری که در طول هفته ما… افزایش حدود ۶۴ دلاری قیمت جهانی طلا آخرین قیمت جهانی طلا امروز (جمعه) به ۲۶۰۶ دلار رسید.

وی قیمت جدید جهانی طلا را تجربه جدیدی در بازارهای جهانی دانست و توضیح داد: قیمت طلای جهانی در ابتدای هفته از ۲ هزار و ۵۷۸ تومان آغاز شد و حدود ۱۰ دلار در نوسان بود.

بذرافشان گفت: در هفته گذشته قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۵۴ هزار تومان افزایش به ۳ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان رسید، سکه طرح جدید با ۷۰۰ هزار تومان افزایش به ۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید سکه با ۴۵۰ هزار و ۳۰۰ هزار تومان افزایش به ۳۹ میلیون تومان، نیم سکه با ۵۰۰ هزار تومان افزایش به ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ربع سکه با ۴۰۰ هزار تومان افزایش ۱۶ میلیون و ۲۰۰ گرم ۲۰۰ و ۲۰۰ گرم بانک مرکزی شد. تومان به ۷ میلیون و ۳۰۰۰۰۰ تومان.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران با اشاره به اینکه حباب سکه نه افزایشی و نه کاهشی داشته است، افزود: طبق آمار هفته گذشته صد هزار افزایش سکه را ثبت کردیم. حباب تومان در بازار داخلی بنابراین قیمت حباب در بازار سکه ۷ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان شد.

به گفته وی، قیمت هر اونس نقره امروز حدود ۳۱ دلار و ۱۰ سنت و قیمت هر نقره در بازارهای داخلی ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان بود.

بذرافشان تصریح کرد: بنابراین تقاضا در بازار در هفته گذشته یعنی روزهای پایانی تابستان افزایش محسوسی نداشته و طبق روال گذشته بوده است.

وی تصریح کرد: قیمت طلا و سکه در بازارهای داخلی و جهانی در هفته آینده قطعاً بستگی به شرایط بازارهای جهانی، نرخ ارز، تثبیت قیمت‌های جدید و تحولات سیاسی و اقتصادی، افزایش یا کاهش بین ۱۰ تا ۱۵. قیمت ها به دلار پیش بینی می شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران گفت: با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی جهان، بازار طلا و سکه احتمال افزایش تقاضای جهانی طلا در هفته آینده را پیش‌بینی می‌کند. همچنین بر بازار داخلی ما نیز تأثیر خواهد گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا