اقتصاد جهان

فولکس واگن برنامه اخراج 30 هزار نفر را تکذیب کرد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از یورونیوز، فولکس واگن غول خودروسازی آلمان که با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم می کند، ادعای اخراج ۳۰ هزار نفر از کارکنان خود را رد کرد.

پیش از این، اولیور بلوم، رئیس فولکس واگن به کارکنان گفته بود که این شرکت باید به تعهد حفاظت از شغل که اخراج کارکنان را تا سال ۲۰۲۹ ممنوع می‌کند، پایان دهد.

سخنگوی فولکس واگن گفت: این عدد را تایید نمی کنیم. اظهارات او پس از انتشار گزارش هایی مبنی بر اخراج برنامه ریزی شده در نشریه تجاری آلمانی Manager Magazin منتشر شد.

گفت: یک چیز روشن است. فولکس واگن باید هزینه های کارخانه های خود در آلمان را کاهش دهد. این تنها راهی است که برند می تواند پول کافی برای سرمایه گذاری های آینده به دست آورد.

این سخنگو در ادامه افزود: چگونگی دستیابی به این هدف موضوع مذاکرات آتی با نمایندگان کارکنان خواهد بود. فولکس واگن نمی تواند این رقم را تایید کند.

مدیر مجله گزارش داد که این خودروساز در یک برنامه میان مدت در حال بررسی کاهش مشاغل است. این نشریه می‌گوید، مدیر مالی، آرنو آنتلیتز همچنین قصد دارد بودجه سرمایه‌گذاری را طی پنج سال آینده به ۱۶۰ میلیارد یورو کاهش دهد.

کاهش ۱۰ میلیارد یورویی به دنبال اعلام قبلی فولکس واگن مبنی بر اینکه هدف برنامه ریزی میان مدت آن ۱۷۰ میلیارد یورو بین سال های ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۹ خواهد بود، صورت می گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا